Recenze: Divoký seznam místo lechtivého humoru přináší dusivé trapno

Tohle téma by bylo vtipné a divoké možná před dvaceti, třiceti lety.

Všichni známe situaci, kdy někdo náhle pronese lechtivý vtípek, v dané situaci nevhodný či nepříliš dobrý. Čas v místnosti se zastaví, konverzace utichne, pohledy všech přítomných začnou zkoumat velice zajímavé a dosud neobjevené detaily podlahy či stropu, všechny najednou škrábe v krku a musí si odkašlávat. Prostě všem je trapně a doufáme, že tato situace bude brzy zapomenuta a přesuneme se k vášnivé debatě o počasí. Film Divoký seznam je plný takových mučivých momentů. A tyto pocity nečekají jen hlavní hrdinku, ale také nás.

Lucy (Lucy Hale) je mladá a pohledná dívka, ovšem dost upjatá. To se projevuje hlavně v posteli a kvůli tomu ji opustí dlouholetý přítel. Lucy se rozhodne vystoupit ze své komfortní zóny a udělá si “divoký seznam” s různými úkoly, které mají dokázat, že není nudná a prudérní stará panna. Nebo tak něco. Plnit úkoly jí samozřejmě pomáhají i její přátelé. Do toho se na scéně úplně mimochodem vynoří úžasný chlap (Leonidas Gulaptis), kterého Lucyiny choutky spíš děsí.

Někdo asi zaspal dobu, protože snímek o objevování ženské sexuality mohl být opravdu zajímavý možná v době, kdy začínal seriál Sex ve městě.Někdo asi zaspal dobu, protože snímek o objevování ženské sexuality mohl být opravdu zajímavý možná v době, kdy začínal seriál Sex ve městě. Dnes by dával smysl možná s hrdinkami okolo padesátky, aby přinesl něco trošku objevného. Ale sledovat v této situaci mladou slečnu v době, kdy je běžné vídat na billboardech reklamy na spodní prádlo, v kdejakém seriálu (zdravíme Bridgertonovy) či hudebním klipu se odvážnější scény už vůbec neřeší, a mladá generace aktivně randí už přibližně od nástupu do školky… To nefunguje.

Je pěkné, když si nějaký tvůrce řekne, že chce ukázat, že ženská sexualita a touha po potěšení je zcela běžná věc. Nápad, že hrdinka si zajde do sex shopu, pořídí nějakou tu pomůcku a přečte “kliteraturu”, to je ještě v pořádku. Proč by ale chodila do night clubu a striptýzového baru určeného pro pány? Zajímavé, že scénář pochází od ženy, Andrey Marcellus, ale ta si také nejspíš neudělala průzkum toho, co trh v dnešní době nabízí a čím by se mohly divačky po zhlédnutí inspirovat. Co třeba nabídnout program, který by pro hrdinku dával mnohem větší smysl, jako striptýz pro dámy nebo erotickou masáž? Místo toho tu máme podporu mýtu, že venušiny kuličky přinesou uživatelce příjemné chvíle, když jsou ve skutečnosti určeny k posilování příslušných partií.

Místo vtipných lechtivých situací tu máme těžkopádně, trapně se vlečící momenty, kdy bezradným hercům nepomáhá ještě bezradnější scénář. Lucy Hale většinu situací vůbec nezvládá. Mnohem víc nás ale bude trápit příběh. Tohle téma by možná bylo cool v devadesátkách, kdy by mohlo diváky šokovat a možná je i něco přiučit, dneska už je trochu pozdě. Kéž by alespoň vyzněním bylo, že máte poslouchat vlastní potřeby, najít si svoje zájmy a to, co preferujete v životě i v posteli než si dělat jakýsi ješitný seznam kvůli exotovi, se kterým jste chodili…

Hrdinka se celý film vystavuje trapným a nepříjemným situacím, z nichž málokterá jí přinese nějaké zlepšení v intimním životě. A proč? Protože chce něco dokázat svému bývalému příteli, který je něco mezi podivínem a kreténem. Samozřejmě by ze snímku mohlo vyplynout pěkné poučení, že by měla žena především poslouchat samu sebe a své tělo, ale bohužel, ani toho se nedočkáme. Snímek můžeme doporučit (s velkým sebezapřením) jen divačkám, kterým se zamlouvá herec Leonidas Gulaptis, který dokáže rozsvítit každou scénu, bohužel jich není mnoho.

Lucy by asi nemohla mít upjatější zaměstnání, než hru na klasický nástroj.

Divoký seznam(Foto: CaliWood Pictures)

„Ó můj princi, přišel jsi zachránit tento skomírající film?“