Recenze: Sniper: Ultimate Kill je akční jednohubka, kterou si užijí především dlouholetí fanoušci série Odstřelovač

Nepřítel před branami…v Kolumbii.

Námořní odstřelovač Brandon Beckett (Chad Michael Collins) je povolán do Kolumbie, aby pomohl oddělení DEA dopadnout nebezpečného drogového krále. Během zásahu v lokalitě, kde se má cíl nacházet, se ovšem celá operace vymkne z rukou – ukáže se, že nejenom musí být mezi spojenci zrádce, ale drogového krále navíc chrání jakýsi odstřelovač, jehož pokročilé zbraně jsou stejně záhadné, jako jeho identita.

Ač to může znít neuvěřitelně, Sniper: Ultimate Kill je již sedmým dílem americké akční série Odstřelovač, v jehož prvním filmu z roku 1993 se v hlavních rolích objevili Tom Berenger a Billy Zane. Další dva díly poté táhl pouze Tom Berenger a od čtvrtého dílu se s Billy Zanem v nových přírůstcích pravidelně střídali. Je tomu až v tomto sedmém dílu, kdy se oba herci po téměř pětadvaceti letech od prvního snímku znovu setkali před kamerou. Zároveň od čtvrtého dílu dělají tito herci parťáka zmíněnému Brandonovi, který je v příběhu synem postavy Toma Berengera.

Z mnoha důvodů jsou Tom Berenger a Billy Zane jasným pozitivem.Na tomto pokračování tak logicky vyniká ze všeho nejvíc právě ono setkání dvou starých známých, které potěší jak fanoušky série, tak i nováčky, kteří předchozí filmy neviděli. Nejen, že jde o známé herce, ale především jejich vzájemná chemie a vzpomínání na staré časy dobře funguje samo o sobě. Vidět předchozí díly tedy není potřeba, ovšem pokud jste je viděli, bude pro vás toto setkání přirozeně ještě větší zážitek. Oba veteráni zároveň podávají velice slušné herecké výkony čili z mnoha důvodů jsou Tom Berenger a Billy Zane jasným pozitivem.

Vzhledem k tomu, že jde již o sedmý díl série, která je vyloženě béčková, tak nelze očekávat, že by byl příběh nějak originální, naopak určité elementy trochu připomínají to, co již bylo viděno v předchozích filmech. Naštěstí je tu ovšem několik věcí, které jej od ostatních dílů přeci jen dostatečně odlišují. V první řadě je to velmi specifické kolumbijské prostředí, ať už jde o venkovní, či městské prostranství. Spolu s tím je velice kvalitní vizuální stránka snímku – akce je přehledná a brutalita je velice drsná a místy dost překvapivá.

Dalším pozitivem je hlavní záporák, respektive odstřelovač El Diablo (Felipe Calero), ze kterého jde již od pohledu trochu strach, což je v případě záporné postavy dobře. Spolu s tím funguje další přidaný element, kdy záporák využívá pokročilou technologii s náboji, které dokáží do určité míry změnit svoji trajektorii a zasáhnout tak rychle se pohybujícího nepřítele. To úspěšně vytváří v ději jistou dávku napětí, kdy hrdina Brandon svádí boj s odstřelovačem, jež využívá mnohem pokročilejší zbraně.

Největšími negativy filmu by byla v první řadě velká předvídatelnost určitých zvratů. Spolu s tím se hlavní postavy občas dozvídají klíčové informace, u kterých není příliš jasné, jak se je dozvídají. V poslední řadě snímek uprostřed své stopáže poněkud zpomalí, což mu na určitou dobu ubírá poměrně slušné tempo. Mohli bychom zároveň říct, že mladší protagonisté se nemohou rovnat svým starším kolegům, nicméně jejich herecké výkony jsou pro účely filmu dostačující.

Sniper: Ultimate Kill má kvalitní vizuální zpracování, solidní akci a efektně pojaté brutální scény. Fanoušky série zároveň jistě potěší setkání Billyho Zanea a Toma Berengera, jejichž herecké výkony jsou z celého obsazení zdaleka nejlepší. Na druhé straně je scénář místy nedotažený, ať už z hlediska dozvídání se určitých informací, velké předvídatelnosti či svižného vyprávění příběhu. Záporák je ovšem zajímavý, stejně jako jeho pokročilé technologie, které přináší do děje něco zcela nového. Snímek jako celek není žádný zázrak, nicméně v rámci žánru, tedy béčkových akčních filmů, jde o obstojnou podívanou, kterou díky shledání dvou původních hrdinů z prvního Odstřelovače nejvíce ocení především fanoušci této série.

Setkání starých známých po téměř pětadvaceti letech dokáže přinést dávku nostalgie.

Sniper Ultimate Kill

Mladší herci na druhé straně nepřináší tak kvalitní herecké výkony, o to více jdou ovšem po hlavě do akce.