Recenze: Letní kemp se snaží být rádoby verzí Camp Rocku, ale je pouze jeho slabším odvarem

Hurá na tábor!

Netflixovo nejnovější dílo, Letní kemp, je jeho pokusem o vlastní verzi disneyovského muzikálu, ale moc se mu to nedaří. Tvůrci v čele s režisérem Romanem Whitem se zde snaží navodit onu klasickou rádoby Disney atmosféru, avšak neuspívají na vícero rovinách.

V první řadě je tu samotný děj, který je chaotický a postrádá hlubší myšlenku. Ano, sice tu máme motiv osiřelého protagonisty, který nachází novou rodinu, ale exekuce toho je zkrátka poněkud nešťastná.

Příběh se zaměřuje na Willa, sirotka, který si prošel už několika pečovatelskými zařízeními a je potížista a výtržník. Po jeho posledním maléru se mu však naskytne poslední šance, jak si vylepšit reputaci, když ho jedna pěstounka a její syn pozvou na křesťanský letní tábor. Zde Will potkává nové kamarády a prožívá vskutku neobvyklé poslední týdny letních prázdnin.

Film čerpá z někdejší disneyovské klasiky Camp Rock, která proslavila dnešní hudební hvězdy jako Demi Lovato nebo Jonas Brothers.Nutno podotknout, že slovo neobvyklé je zde trochu nadsázkou. Tohle totiž není obyčejný tábor. Nejen, že zde proti sobě zápasí tři týmy v různých disciplínách, ale také se zde neustále zpívá. A to opravdu, ale opravdu, hodně. Někdy je toho zpěvu až moc. Postavy už od začátku vždy zničehonic vypuknou do písně a celého hudebního čísla se vším všudy. Film zde neuvěřitelně moc čerpá z někdejší disneyovské klasiky Camp Rock, která proslavila dnešní hudební hvězdy jako Demi Lovato nebo Jonas Brothers. Tvůrci si snad mysleli, že se povezou na této vlně, ale to se jim bohužel nepovedlo.

Samotné písně zkrátka nejsou moc dobré a jejich texty nejsou nijak intelektuální, najde se zde například jedna skladba, ve které zpívající v zásadě neustále opakují slovní spojení „good enough“. A takových písní s plytkými texty se zde najde vícero. Snad jedinou výjimkou je sympatický romantický duet. Většina písní je v zásadě hudebně chytlavá, ale jejich provedení je nic moc. Nehledě pak na to, že nahrané zpívání herců není synchronizované s jejich hraním, a tak se stává, že se jejich rty pohybují jinak, než pouštěný zvuk. Nepomáhají jim pak ani hudební čísla, která se sice snaží vyznít velkolepá, ale jsou spíše často příliš chaotická a choreografie ve stylu nesourodého mávání rukou také není příliš přesvědčivá.

A je to škoda, neboť herci se mermomocí snaží z toho celého chaosu něco vytřískat. Jejich pěvecké výkony jsou solidní, i když občas je v nich znát plno autotunu. Ani jejich herecké přednesy nejsou nijak výrazně špatné. Výkony většiny mladých herců jsou převážně trochu prkenné, a i přes veškerou jejich snahu nejsou jejich postavy moc sympatické, i když bychom jim měli fandit. Snad nejsvětlejším bodem je však David Koechner (Zprávař: Příběh Rona Burgundyho), coby táborový vedoucí, který je rozhodně nejvýraznější ze všech herců a je z něj znát profesionalita oproti jeho mladším kolegům.

Jedním z pozitiv, které však tento snímek nabízí, je prostředí, ve kterém se příběh odehrává. Tábor v lese u jezera má zkrátka něco do sebe. Příroda je tu zkrátka nedílnou součástí děje a moc příjemně ho dotváří.

Jeho další nedílnou součástí je i náboženská rétorika, která se vine celou podívanou. Jedná se totiž o křesťanský tábor a najde se zde plno narážek na bibli a podobně. Občas jsou divákům tyto ideje postavami vnucovány až a příliš úporně. Autoři zkrátka s touto náboženskou tématikou občas tlačí až moc na pilu a neuškodili by, kdyby trochu ubrali.

Dohromady je Letní kemp poměrně neškodná podívaná, která však nepřináší nic objevného. Hodně kopíruje od Disneyho Camp Rock, čímž podkopává veškeré své pokusy o originalitu. Nepomáhají ani křiklavé písně se zvláštními choreografiemi. Trochu pozitivnějším bodem jsou pak herci, kteří se sice snaží, ale jejich postavy nejsou dostatečně sympatické na to, abychom jim mohli fandit. Zkrátka Letní kemp není úplnou katastrofou, ve svém jádru je to veselá, energetická a barevná podívaná, která však postrádá dostatečnou hloubku a kvalitní provedení na to, aby dosáhla více než průměru.

Zkusíme si choreografii z Hříšného tance?

Letní kemp

Ať se přihlásí ti, kdo viděli Camp Rock!