Recenze – Billie Eilish: The World’s a Little Blurry nabízí upřímný a intimní pohled do osobního i uměleckého života mladé zpěvačky

Jak se zrodí hvězda.

Streamovací platforma Apple TV+ představila nový dokument o talentované mladé zpěvačce Billie Eilish. Snímek s názvem Billie Eilish: The World’s a Little Blurry nabízí poměrně intimní, a především upřímný pohled do života tohoto devatenáctiletého fenoménu.

Sledujeme zde její začátky ve třinácti letech i zákulisí vzniku jejího Grammy oceňovaného alba, včetně největšího hitu Bad Boy, které (album i zmíněná píseň) tvořila Eilish se svým bratrem doslova v jejich dětském pokojíčku. Představují se zde i její rodiče, kteří jsou podle slov Eilish její velkou oporou a vždy jí i jejího bratra již odmala podporovali.

Kromě běžných zákulisních věcí, jako jsou přípravy koncertů, tvoření videoklipů, skládání písní nebo setkávání s jinými celebrita, však nabízí tento dokument i hluboký vhled do zpěvaččiny duše. Řeší se tu poměrně závažné problémy, jako jsou fyzické problémy a deprese, kterými Eilish trpí, nebo její dřívější sklony k sebepoškozování a sebevraždě, o kterých se sama v jednom momentu intimně rozhovoří. Je to tato otevřenost ze strany Eilish, která dodává celé podívané jakousi sílu a hloubku.

Billie Eilish: The World’s a Little Blurry nabízí poměrně hutný, téměř dvou a půlhodinový příběh, který lépe přibližuje fanouškům i ostatním zpěvaččinu osobnost.Je totiž poměrně zvláštní, že vznikne dokument o tak mladé osobě, jako je Billie Eilish (v současnosti je jí devatenáct a svou kariéru započala před zhruba třemi lety), člověk by si řekl, že zde nebude moc o čem mluvit. Avšak opak je pravdou. Billie Eilish: The World’s a Little Blurry nabízí poměrně hutný, téměř dvou a půlhodinový příběh, který lépe přibližuje fanouškům i ostatním zpěvaččinu osobnost a to, že jde stále o teenagerku, která svou kariéru započala v podstatě jako dítě.

A o tom přesně je. Dokument o Billie Eilish, za kterým stojí režisér R. J. Cutler (Zůstaň se mnou, Svět podle Dicka Cheneyho), je ve svém jádru zpovědí puberťačky, která se ze dne na den stala světovou senzací. Otevírá se nám tu pohled do duše náctileté osoby, která kromě koncertů a fanoušků, řeší i normální věci, které jsme v jejím věku řešili všichni.

Samozřejmě nám Cutlerův film nabízí i zajímavý vhled do hudby Billie Eilish a jejího tvůrčího procesu. Ať už jde o skládání písní nebo vzniku videoklipu, dostáváme zde introspekci do myšlenkového pochodu Eilish a jejího bratra Finnease, což je samo o sobě zajímavé.

Jistým oživením je i styl, jakým nám jsou jednotlivá vizuální sdělení podávaná. Nemáme zde pouze klasické dokumentární suché kamerové záběry, ale spousta snímků je i autentických. Najde se zde plno momentů, které jsou natáčeny na běžné mobilní telefony různými členy rodiny i Eilish samotnou. To dodává podívané jakousi svěžest i již zmíněnou intimitu a realističnost. Zkrátka tak film nepůsobí strojeně.

V závěru je Billie Eilish: The World’s a Little Blurry vesměs povedeným dokumentem, který zaujme nejen její fanoušky. Eilish zde rozebírá nejrůznější intimní témata a nebojí se hovořit o problémech jako je deprese. I tato její otevřenost činí celou podívanou o něco přístupnější a upřímnější. Tato osobitější stránka se zde pak tluče s onou profesionální, která nabízí pohled do nejslavnějších hitů mladé zpěvačky. A i díky tomu i největší skeptici konečně pochopí, proč se z Eilish stal fenomén, jakým v současnosti je. Opravdu jediným mínusem je hutná a chvílemi trochu zdlouhavá stopáž. I přes to však tento snímek stojí za to vidět.

Do svých koncertních vystoupení vkládá Billie opravdu vše.

Billie Eilish: The World's a Little Blurry
(Foto: Apple TV+)

Věděli jste, že znělka k nové bondovce vznikla v autobusu?

(Foto: Apple TV+)

Vztahy s rodinou jsou také velmi důležitým tématem.

(Foto: Apple TV+)
80%

V závěru je Billie Eilish: The World's a Little Blurry vesměs povedeným dokumentem, který zaujme nejen její fanoušky. Eilish zde rozebírá nejrůznější intimní témata a nebojí se hovořit o problémech jako je deprese. I tato její otevřenost činí celou podívanou o něco přístupnější a upřímnější. Tato osobitější stránka se zde pak tluče s onou profesionální, která nabízí pohled do nejslavnějších hitů mladé zpěvačky. A i díky tomu i největší skeptici konečně pochopí, proč se z Eilish stal fenomén, jakým v současnosti je. Opravdu jediným mínusem je hutná a chvílemi trochu zdlouhavá stopáž. I přes to však tento snímek stojí za to vidět.