Recenze Souboj s rodinou: Příběh nejmladší wrestlerské šampionky. Rebelující sportovce usměrní pomalé komediální tempo

Příběh dívky, která přepsala wrestlerskou historii.

Známý britský režisér Stephen Merchant se v roce 2019 nepustil jen do režírovaní válečného dramatu Králíček Jojo, ale rozhodl se mimo to ztvárnit příběh jedné z nejznámějších wrestlerek současnosti, Sarayy-Jade Bevis známé pod zápasnickým pseudonymem Page. Jaká byla cesta k úspěchu nejmladší šampionky WWE Divas v historii? Trnitější, než by se mohlo zdát.

Paige se narodila do rodiny wrestlingových zápasníků. Takže když se rozhodovalo o jejím budoucím směřování, odpověď byla poměrně nasnadě. Černovlasá rebelka už v dětství nešetřila ani svého bratra Zaka, pod vlivem rodičů se nakonec oba rozhodli věnovat se zápasení naplno. Poté, co se oba zúčastní konkurzu do elitní WWE (World Wrestling Entertainment), však do výběru postupuje jen Paige. Opouští tak rodinu a jde bojovat za sportovní sen na vlastní pěst. Prosadit se v prostředí profesionálních wrestlerů však nebude vůbec snadné.

Jedna z věcí, která je pro Merchantův snímek důležitým pilířem, je vykreslení atmosféry konkurenčního sportovního prostředí, kdy společně s Paige diváci prochází všemi fázemi příprav na WWE. Jsou svědky přerodu amatérské divošky ve svéhlavou a jen těžko zdolatelnou hvězdu ringů.

Přestože se Souboj s rodinou chvílemi příliš táhne, Merchantovi se daří příběh udržet zajímavý a nezabředávat do detailů, Paige dostatečně poznáme z přímého vyprávění i náznaků. Pobaví pak především její přisprostlá, energická rodina, jejíž upřímnost kontrastuje s prostředím, do kterého se Paige později dostane.

Postava Paige si stejně jako její reálná předloha sáhne na dno, aby dokázala, že odlišnost není handicap, ale to, co utváří šampiony.Florence Pugh se do role mladé wrestlerky vžívá skvěle, a i zde potvrzuje, že je herečkou mnoha tváří. Její výrazy jsou uvěřitelné a zvládá přesvědčit ve vyhrocených i smířených momentech, kdy musí mimořádně výbušná hlavní postava nalézt pokoru. Postava Paige si stejně jako její reálná předloha sáhne na dno, aby dokázala, že odlišnost není handicap, ale to, co utváří šampiony.

Tempo Merchantova vyprávění je přiměřené, člověk se u něj nenudí, zároveň se film nesnaží nahnat plusové body na přepálených scénách z wrestlingových soubojů. Daří se mu mezi řádky předat poselství, které si od Paige může převzít kdokoliv, nejen nadšenci do profesionálního bojového sportu. Plusem pak je Dwayne Johnson, který si ve filmu sice zahraje sám sebe, nekrade však show hlavní ženské hrdince.

„Vsaď se, že uhodnu, na co myslíš?“

Souboj s rodinou
(Foto: Metro-Goldwyn-Mayer)