Recenze: Mortal Kombat je nejnovějším zpracováním populární videohry, které má své silné stránky, ale zároveň také určité slabiny

Boj o osud planety Země začíná.

Cole Young (Lewis Tan) je zdánlivě běžný MMA zápasník, který však jednoho dne zjistí, že znak na jeho hrudi, jež považoval za mateřské znamínko, z něj dělá jednoho z vyvolených, kteří se mají utkat s bytostmi z jiných světů v rámci Mortal Kombat turnaje, který probíhá již od dávných věků mezi několika světy. Již devětkrát vyhrál tento turnaj tým z tzv. Vnějšího světa. Pokud by vyhrál i podesáté, podrobil by si tento svět naši planetu Zemi. Dle proroctví má ovšem Vnější svět v blížícím se desátém turnaji prohrát, a tak se přívrženci tohoto týmu lstivě snaží vyřídit vyvolené ze Země ještě před turnajem. Cole spolu s dalšími tak budou muset v sobě najít své skryté schopnosti, aby ochránili nejen sebe a své bližní, ale i celou planetu v samotném turnaji.

Pokud vám Mortal Kombat jako značka nic moc neříká, tak celá série původně začala na půdě videoher, ve které se úspěšně pohybuje dodnes. Zároveň došlo od devadesátých let k několika více či méně úspěšným filmovým a seriálovým adaptacím, z nichž ta nejnovější se snaží být jakýmsi úvodem do celé série snímků, kterému se řada věcí úspěšně daří, ale v některých oblastech má výraznější mezery.

Snímek je extrémně brutální, stejně jako jeho videoherní předloha.Velkým pozitivem, obzvláště pro fanoušky, je fakt, že snímek je extrémně brutální, stejně jako jeho videoherní předloha. Brutalita je samozřejmě přímo spojena se souboji, které jsou často velmi dobře promyšlené a kreativně využívají jak možností a schopností jednotlivých postav, tak i efektivních zakončení daných soubojů. Je zde sice několik momentů s rychlým střihem a roztěkanou kamerou, nicméně k tomu dochází spíše minimálně. Pořádnému využití potenciálu též výrazně pomáhají speciální efekty, které kreativitu soubojů velmi často posouvají ještě o kus výše. V tomto stěžejním bodu celé franšízy tedy snímek jistě uspokojí, ať už jste zarytým fanouškem Mortal Kombat, či úplným nováčkem.

Samotného turnaje, na který nás děj celou dobu připravuje, se ale nakonec bohužel nedočkáme. Jelikož tvůrci chtějí podle všeho udělat přinejmenším trilogii, mělo by k turnaji dojít až v jednom z pokračování. Neznamená to však, že by souboje v tomto prvním dílu nebyly velké a byly by bez následků. Obojí je zde a ve velké míře čili i když hlavní událost v tomto dílu nedostaneme, neměl by se divák cítit ošizen a odcházet s tím, že nebylo ve filmu dost soubojů nebo že nebyly rozhodující.

Je ovšem několik věcí, které se úplně nepovedly, přičemž většina z nich se týká práce s postavami. Snímku se úplně nedaří budovat mezi jednotlivými charaktery nějakou vzájemnou chemii, za což mohou především ne příliš povedené dialogy. I když se herci snaží, tak určité vztahy a emoce mezi nimi zkrátka nepůsobí věrohodně. Své vady na kráse má i scénář ve smyslu, jak se zmíněnými postavami zachází. Často totiž některá z postav udělá něco poměrně nečekaného a zvláštního, můžeme občas říct dokonce hloupého, a přestože je jasné, o co tvůrcům v těchto momentech jde, tak samotné provedení často příliš nefunguje.

Zároveň si může divák místy klást otázky typu „Jak to, že tahle postava ví o dané lokalitě?“ nebo „Proč nešli na tohle bezpečné místo už mnohem dříve?“ a tak podobně. V poslední řadě film zcela nezvládá přehledně seznámit nováčky s celým univerzem, především pak na úplném začátku. Naštěstí se v průběhu stopáže k vysvětlení stěžejních informací ještě vrátíme, přičemž v tomto bodě už je vše mnohem srozumitelnější a také mnohem zajímavější. Přestože tedy může být na začátku trochu složitější orientovat se v souvislostech, tak paradoxně se budování celého univerza postupně stává vedle soubojů jedním z dalších pozitiv.

Mortal Kombat odvádí v řadě ohledů skvělou práci, ale několik věcí tvůrcům přeci jen úplně nevyšlo. Chemie postav příliš nefunguje a dialogy spolu s motivacemi některých z nich jsou občas velmi bídné. Zároveň nemusí být pro nováčky zprvu snadné se v celém univerzu orientovat a je potřeba dát tomu nějaký čas. Většinu neduhů ovšem zachraňují souboje, které jsou veskrze kvalitní, kreativní, a především extrémně brutální. Pomáhá též svižná stopáž a fungování celého univerza dokáže postupně vzbudit dostatečný zájem, aby si jak fanoušek značky, tak i nováček dokázal snímek užít a byl navnaděn na pokračování. V celku tak jde o poměrně příjemné a zároveň nekompromisní akční béčko, které není kdovíjakým zázrakem, ale příznivce značky a akčního fantasy žánru dokáže jistě dobře zabavit.

Seznamte se s Jaxem- člověkem, se kterým byste si páku dávat nechtěli.

Mortal Kombat
(Foto: Warner Bros. Pictures)