Recenze: Dancing Queens vypráví příběh o dívce, která se při cestě za snem rozhodne tančit v převleku za muže v travesti klubu

Sny se mají plnit.

Dylan (Molly Nutley) je 23letá dívka, která po smrti své matky pomáhá babičce a tátovi s provozem obchodu. Babička chce, aby si Dylan šla za svým snem a stala se tanečnicí, a tak ji jednoho dne vyšle do města na casting pro taneční skupinu. Konkurz se ovšem konal již před měsícem, a tak Dylan vezme alespoň na týden úklid menšího tanečního travesti klubu. Zde si náhodně jejího nadání všimne choreograf, který naléhavě shání posilu pro rozpadající se klub. Dylan, která touží tančit, se tedy rozhodne převlékat se za muže a stane se součástí tanečního klubu. Jak dlouho ale toto tajemství dokáže tajit?

Již z popisku je jasné, že se snímek může pochlubit svým zcela nevšedním příběhem, kdy se naše hlavní postava dostane do klubu s travesti show. Ona nevšednost příběhu může být ale také do určité míry negativem, jelikož lze očekávat, že netradiční zápletka bude rozdělovat diváky a výsledný produkt tak rozhodně není pro každého. V souvislosti s tancem vám příběh může připomínat řadu již známých tanečních snímků, které mívají podobnou strukturu, načež onen zásadní rozdíl je pak něčím, co každému divákovi pravděpodobně nesedne.

Onu nepřístupnost v tomto směru zároveň neusnadňuje ani fakt, že se nás film nijak nesnaží vyloženě seznámit s pojmy travesti show nebo drag show, jako by se očekávalo, že již víme, o co jde, čímž si také svým způsobem Dancing Queens selektuje své diváky. Není to tak, že bez dřívější znalosti byste uvedené pojmy nepochopili, ale budete se muset o to více soustředit, protože tvůrci vám jejich popis vyloženě nepřinesou na stříbrném podnose.

Snímek má ale naštěstí řadu pozitiv, které ho táhnou alespoň do nadprůměru. V první řadě je to dobrá režie a práce s kamerou, kdy vidíme obzvláště na začátku krásné scenérie okolní krajiny. Ty se s přesunem do městského prostředí sice vytratí, ale zato tady zůstávají zajímavé přechody mezi jednotlivými záběry.  Zároveň je velkým pozitivem snímku jeho dramatičnost, díky čemuž výsledek působí trochu více jako drama, než jako vyloženě taneční počin a tím se od tradičních tanečních snímků poněkud odlišuje. Ona dramatičnost se projevuje především v určitém vnitřním souboji, který Dylan svádí z hlediska toho, zda má pokračovat ve své cestě za snem, nebo pomáhat své rodině v obchodě. Tomuto prvku též napomáhá fakt, že Dylan je vcelku sympatická postava.

Filmu by rozhodně prospělo, kdyby byla téměř dvouhodinová stopáž zkrácena tak o dvacet minut a tempo se trochu zrychlilo.e ovšem škoda, že velice dlouho trvá, než se příběh doopravdy rozjede. Filmu by rozhodně prospělo, kdyby byla téměř dvouhodinová stopáž zkrácena tak o dvacet minut a tempo se trochu zrychlilo, protože se skupinou začne Dylan doopravdy tančit až kolem poloviny této stopáže. V závěru pak snímek trochu hodně tlačí na pilu, obzvláště s jedním kamarádem Dylan, jehož celá role v druhé polovině je až podezřele příhodná pro uskutečnění některých klíčových momentů a dělá výsledek trochu méně uvěřitelným.

Poněkud napůl je to pak s vedlejšími dějovými linkami. U některých se dočkáme jistého rozřešení a jiné zase poněkud vyšumí do ztracena. V případě rozřešení konkrétních linek ovšem tvůrci vyžadují, abychom dávali pozor a těchto rozřešení si všímali, například jedna konkrétní linka má jasně naznačené vysvětlení až v závěrečných titulcích. Do určité míry to lze tedy vnímat jako plus, ale jak bylo řečeno, některé linky zase spíše vyšumí.

Dancing Queens rozhodně není špatným filmem, ale bude se mu pravděpodobně špatně hledat nějaká větší fanouškovská základna. Důvodů je hned několik. V první řadě téma nemusí hodně lidem sednout. Pokud se pak rozhodnou podívat se na Dancing Queens čistě kvůli tancům, mohou být též poněkud zklamáni, jelikož jde více o drama, než o taneční film. Po první hodině se snímek naštěstí začne rozjíždět a v závěru dostáváme vcelku povedené taneční kreace s dobře zvolenou hudbou. Nad vodou pak drží snímek vedle sympatické hlavní postavy především jeho základní myšlenka jít si za svými sny, která je sice ve filmech již celkem ohraná, ale nikdy se neomrzí a zde funguje dostatečně. Pokud tedy víte, do čeho jdete, můžete se u Dancing Queens alespoň obstojně zabavit.

Takhle to ve svém travesti klubu rozjíždí jeho původní obsazení.

Dancing Queens

Celý klub pak silně oživí Dylan, která se vydává za muže, aby mohla být součástí sestavy.