Recenze Stánek s polibky 3: Třetí díl završuje celou sérii, tvůrci si ho však mohli úplně odpustit

Po konci jedné éry musí zákonitě přijít další.

Světlo světa spatřilo třetí pokračování, ve kterém hraje hlavní roli stánek s polibky. Jenže tentokrát vlastně už nehraje, protože od něj se (zdánlivě) ušel kus cesty. Za předlohou stojí opět mladá autorka Beth Reekles a u režie zůstal Vince Marcello.

Všichni společně si chtějí přes prázdniny užít to úplně nejlepší léto v domě na pláži.Tematicky je tento díl v podstatě téměř totožný s tím druhým. Elle se musí rozhodnout, na kterou půjde školu – zda zvolí Harvard a přítele Noaha, nebo Berkeley a nejlepšího kamaráda Leeho. Všichni společně si chtějí přes prázdniny užít to úplně nejlepší léto v domě na pláži. Elle a Lee navíc plní seznam šílených věcí, které chtěli vždycky udělat. Ne všechno se však vyvíjí podle plánu, protože Elle musí skloubit práci, kamarády a rodinu, což není vůbec jednoduché…

Znovu můžeme sledovat stejné herce jako v předchozích snímcích. Herečka Joey King je v roli Elle stále stejně ztřeštěná, i když možná více uvědomělá. Jacob Elordi jako Noah zase nepřestává uchvacovat svou výškou a vzhledem a Joel Courtney jako Lee přehrává možná ještě více než dříve, ale stejně oddaného kamarády by chtěl mít zvláště v mládí každý. A herec Taylor Zakhar Perez ztvárňující Marca zas dostane košem, jelikož je v příběhu zkrátka už úplně navíc.

Adrenalinové zážitky, které hlavní postavy zažívají, jsou často podané velmi rychlou formou s mnoha střihy. Tvůrci se však snaží udělat legraci za každou cenu, takže jsou některé rádoby zábavné scény dost tlačené. Ale třeba taneční flash mob v restauraci nebo hromadné koupání na koupališti se povedlo. Ruku na srdce – kdo by tohle nechtěl někdy doopravdy zažít?

Vážnější pasáže jsou naopak o dost pomalejší. Velká pozornost se opět věnuje přechodu do dospělosti, kdy se člověk musí srovnat s tím, že musí řešit řadu běžných povinností. Období bezstarostného dětství prostě musí někdy skončit, ať už se nám to sebevíc nelíbí.

Současně jsou velkým tématem vztahy, ostatně na to jsou diváci u této série již zvyklí. Přistupuje se k nim opravdu velmi senzitivně, takže se dokážeme vžít do emocí téměř všech zúčastněných. I když to kolikrát nejsou emoce, se kterými by se člověk někde chtěl chlubit. Elle miluje Noaha, ale nedokáže si představit svůj život bez Leeho. A k tomu všemu se musí vyrovnat s tím, že si její otec po smrti matky našel novou přítelkyni. Ačkoliv jsou tyto scény velmi citlivě natočené, nelze si nevšimnout, že je jich tam prostě moc.

Tentokrát se poměrně hodně scén odehrává venku – v domě na pláži nebo u moře. Na takové prostředí plné barev se skutečně dobře kouká. A celý dojem vhodně dotváří i hudební doprovod, který zaujme především cílovou skupinu.

Celý film má být vlastně jedna prázdninová jízda, při které si všichni pořád neuvěřitelně užívají, ale zároveň řeší i strasti dospívání. Hlavní postavy se neustále přehrabují ve svém osobním emocionálním zmatku, což po nějakém čase diváka může přestat bavit. Naštěstí se snímek už tak moc nevyžívá ve všech možných klišé jako ve druhém díle, ale pořád jich je tu celkem dost. Pokud se však podíváme na současnou filmovou produkci pro dospívající, můžeme zařadit Stánek s polibky 3 k tomu lepšímu, co v poslední době vzniklo. O tom mimo jiné svědčí i to, že se tato série dočkala i třetího pokračování. Na druhou stranu z toho vyplývá, že filmaři mají v této oblasti stále ještě co dohánět.

„Jsi tak vtipná, že si musím dát pozor na to, aby mi do pusy nevlétla moucha.“

Stánek s polibky 3

Když se dozvíte, že máte luxusní dům na pláži jenom pro sebe!