Recenze Addamsova rodina 2: Strašidelná rodinka se vrací, opět v animovaném hábitu vyjíždí na dovolenou plnou hrůz

Po dvou letech se nejstrašidelnější rodinka na světě vrací na plátna kin.

Režisér Greg Tiernan servíruje – kdy jindy než na Halloween – pokračování Addamsovy rodiny, v animované sérii jako díl číslo dva. Oblíbení výstřední členové Gomez, Morticia, Pugsley, Wednesday a strýček Fester se tentokrát vydávají na dovolenou po Spojených státech. A kam jinam než na ta nejděsivější místa, které USA nabídnou. Diváci tak společně s Addamsovými navštíví Údolí smrti, Grand Canyon a zjistí, že i návštěva tak klidného místa, jako jsou Niagarské vodopády, se může zvrhnout ve vodní jízdu o život.

Dovolená se ale bez komplikací neobejde. Dospívající Wednesday se snaží najít vlastní identitu, pochybuje o svém začlenění do rodiny, a v jistotě jí rozhodně nepomůže setkání s právníkem, jenž jí oznámí, že nemusí být dcera Gomeze a Morticie. Z road tripu plného hrůz se tak stává mise za záchranou rodiny, hledáním smyslu existence a nacházením nových, důležitých rodinných hodnot.

S opuštěním domu jsou odkazy tatam, film spoléhá na příběh a aktuální situace.První díl nabídnul nostalgický návrat postav se spoustou odkazů jak na kultovní seriál ze 60. let, tak na dva celovečerní snímky s legendární Christinou Ricci v roli Wednesday. S opuštěním domu jsou odkazy tatam, film spoléhá na příběh a aktuální situace, které sice občas dokáže úspěšně parodovat (suchá niť nezůstane např. na populární zpěvačce Billie Eilish), drží se ale zbytečně zpátky, a potenciál vtipů tak zůstává hrubě nevyužitý.

Pokračování je opět koncipované pro nejmenší diváky, a zůstává zábavnou, nenáročnou podívanou. Animace je ovšem – stejně jako v prvním díle – hlavním nedostatkem celého filmu. Působí tuctově, skoro až odfláknutě, postavy mají co do podobnosti původních charakterů stále daleko (příkladem za všechny budiž otylý Gomez s knírkem tenčím než papírek). Dospělejší diváky naopak potěší odkazy na klasické hororové snímky (např. rozcestí v poušti či parodie závěrečné scény legendární Carrie), opět se jimi oproti předchozímu dílu až zbytečně šetří.

Addamsova rodina 2 i přes nedostatky nabízí příjemnou rodinnou komedii, která dětskému publiku nabídne základní vhled do světa strašidel a hororu, který je může čekat za několik let. V rámci animáků velmi pravděpodobně zapadne, ale nezapomenutelné děsivé rodince nepřináší ostudu. Pro kvalitu a budoucnost série by ale tvůrcům neškodilo zamyšlení nad možnostmi vylepšení vizuálního kabátu a využitím nápadů, které můžou prostřednictvím výstředních postav poskytnout.

Připravte se na výbuch!

Addamsova rodina 2
(Foto: Cinesite Animation)