Recenze V nemilosti: Sandra Bullock exceluje v thrilleru o hledání odcizené sestry

Sandra je zpátky.

Vězení za věc, které později lituje. Námět, který jsme v kinematografii viděli nesčetněkrát, a který se v současnosti relativně skromném počtu objevuje dodnes. Netflix ale tentokrát zkouší téma zpracovat trochu jinak, a to přímo po skončení trestu, jak popisujeme níže v textu. Výsledkem je V nemilosti, pomalý, ale důmyslný a napínavý thriller, jehož největší předností je výkon herecky znovuzrozené Sandry Bullock.

Ta se zde představuje v roli Ruth Slater, ženy, která si odseděla více než 10 let za mřížemi za vraždu policisty. Po propuštění za dobré chování se s nálepkou chladnokrevné vražedkyně snaží aklimatizovat v drsných ulicích amerického Seattlu. Cíl má jen jediný – s pomocí právníka se znovu setkat s mladší sestrou Katherine, kterou dříve po otcově sebevraždě vychovávala. Úkol to ale nebude snadný, protože kromě bezpečnostních složek Ruth bedlivě pozorují i synové zabitého policisty, kterým se skutečnost, že je žena venku z vězení, vůbec nelíbí.

I když si po megahitu Gravitace (2013) část fanoušků myslela, že kariéra Bullock je po několikaleté pauze u konce, herečka momentálně dokazuje pravý opak. Po postapokalyptickém thrilleru Bird Box (2018) a další tříleté pauze se v plné síle vrací v roli nezlomné, ale zničené Ruth, jejíž role je díky Bullock plná emocí, i když je Ruthin výraz celou dobu plochý a nečitelný.

Řemeslně není snímek vystavěn vůbec špatně.Řemeslně není snímek vystavěn vůbec špatně. Teprve druhý film nadějné režisérky Nory Fingscheidt si i přes pomalé tempo celou dobu buduje napětí velmi slušně, a i když je centrální plot-twist čitelný a předvídatelný, celkové atmosféře filmu neškodí.

Co naopak působí zmateně a příliš chaoticky je prolínání časových rovin. Do zmíněného pomalého tempa režisérka vkládá zběsilé prostřihy scén z minulosti, které hlavně v úvodu filmu matou a spíše, než doplnění děje často působí jako rušivý element. V rámci vystavěné kompozice by se bez nich ale film nemohl obejít. Zamrzí také krátký screen-time vedlejších herců, zejména pak Jona Bernthala (Punisher), známého převážně z drsných rolí, který V nemilosti vystupuje z komfortní zóny a daří se mu to velmi dobře.

Závěr filmu až příliš hraje na city, působí navíc hodně tuctově, nijak originálně a z poměrně četných možností vybírá tu nejpředvídatelnější. Přes výše zmíněné nedostatky Netflix přinesl kvalitní thriller, kterých ve své produkci hlavně v posledním roce rozhodně nemá mnoho. A fanoušci Sandry Bullock nemusí panikařit, že by si herečka dala opět tříletý odstup od natáčení – v příštím roce ji uvidíme ve filmech Ztracené město a Bullet Train.

Takový čin se neodpouští.

V nemilosti

Někteří odpustit nedokážou.