Recenze Zpívej 2: Animovaný zvířecí muzikál je zpět. V bláznivějším, propracovanějším a humornějším pokračování

Další velkolepá show koaláka Bustera Moona je tu!

Divadlem se nesou chytlavé tóny světoznámých hitů. Zatímco se na podiu do rytmu vlní prasnice, gorilák nebo slonice, vyprodaný sál jásá. Zní vám to povědomě? Po pětileté odmlce studio Illumination Entertainment vpouští do kin pokračování animovaného megahitu Zpívej. Představí se v něm „stará“ parta z prvního dílu v čele s neodbytnou koalou Bustrem Moonem, tentokrát však v scenáristicky i hudebně lepším provedení.

Divadlo Bustera Moona doslova vzkvétá. Idylku však naruší příchod známé divadelní kritičky, která jedno z vystoupení zhlédne a následně ho nevybíravě ztrhá. Nebyla by to ale odhodlaná, ztřeštěná koala Buster Moon, aby věc nechal jen tak. Místo slz se rozhodne posunout show o úroveň výš. A protože každý, kdo chce být v showbyznysu úspěšný potřebuje odehrát show v Redshore City, hlavním městě zábavy (de facto barevnější a mírumilovnější variaci na Las Vegas), povedou kroky Bustera v doprovodu dikobrazky Ash, prasnice Rosity, exhibicionistického prasete Guntera, plaché slonice Míny nebo goriláka Johnnyho právě sem.

Má to ale háček. Aby mohli představení odehrát, potřebují souhlas místního mafiánského bosse, vlka Jimmyho Crystala, bez jehož souhlasu si ve městě nikdo neškrtne. Aby souhlas Buster získal, slíbí, že když bude moci v jeho městě nazkoušet show, obsadí do jedné z rolí největší žijící hudební legendu, lva Claye Callowaye. Problém je ale v tom, že Callowaye roky nikdo neviděl, nevystupuje, žije v ústranní a poslední, koho by chtěl poslouchat, je otravná koala. Nebyl by to ale Buster Moon, aby cestu za velkým snem jen tak vzdal. Dokáže to i tentokrát?

Pětiletá mezera filmu prospěla a postavy jsou mnohem propracovanější, sympatičtější, realističtější a vtipnější než v roce 2016.Přestože jednou z velkých motivací byla pro tvůrce bezpochyby snaha vydělat na pokračování úspěšného animáku, není Zpívej 2 ledabyle a rychle splácanou podívanou. Naopak. Pětiletá mezera filmu prospěla a postavy jsou mnohem propracovanější, sympatičtější, realističtější a vtipnější než v roce 2016. Režisérem a scenáristou v jednom jí byl i tentokrát zkušený tvůrce hudebních videoklipů Garth Jennings, pod jehož vedením vznikly už filmy Stopařův průvodce po Galaxii, Malý Rambo či krátkometrážní Madame. Právě zkušenost z hudebních klipů se tvůrci u obou dílu Zpívej fantasticky zúročila.

V českých kinech sice diváci Zpívej 2 uvidí jen s českým dabingem a nevychutnají si tak anglický originál, kdy postavám propůjčili hlas například Taron Egerton, Scarlett Johansson, Reese Witherspoon nebo Matthew McConaughey, jedno se však musí nechat. Rozhodnutí dopřát divákům originální znění všech písní zažehnává potenciální katastrofu a neubírá filmu po hudební stránce.

Ani po dějové stránce film nezklame a baví od začátku do konce vrcholícího v monumentální pestrobarevnou hudební show. Má významové přesahy a nebojí se otevřít i bolestivější a komplikovanější témata, jako je vlastní identita, trauma, deprese nebo ztráta blízkého člověka. Vypořádává se s nimi však přirozeně a nenuceně. Lev se zlomeným srdcem jen tak jednoduše na hlubokou bolest nezapomene a k sebedůvěře se prakticky každá z postav včetně Moona dopracuje postupně.

Film nadto příjemně překvapí i humorem, který je sice pochopitelně místy prvoplánový, vtipy ale nejsou trapné a koutky mohou zacukat i dospělým divákům. Téměř dvě hodiny dlouhá podívaná je scenáristicky zvládnutá natolik, že diváky vtáhne do děje a potenciální tolik nevyvedené pasáže se v ní snadno ztratí.

Představení o hledání ztraceného vesmírného dobrodruha se proradnému mafiánovi zalíbí.

Zpívej 2
(Foto: Universal Pictures)

Dáš si zmrzku?

Zpívej 2
(Foto: Universal Pictures)

Podaří se Busteru Moonovi nemožné?

Zpívej 2
(Foto: Universal Pictures)
85%

Zpívej 2 / Sing 2

Film nadto příjemně překvapí i humorem, který je sice pochopitelně místy prvoplánový, vtipy ale nejsou trapné a koutky mohou zacukat i dospělým divákům. Téměř dvě hodiny dlouhá podívaná je scenáristicky zvládnutá natolik, že diváky vtáhne do děje a potenciální tolik nevyvedené pasáže se v ní snadno ztratí.