Recenze Šťastný nový rok 2: Dobro došli: Málokdy se povede natočit film natolik odtržený od reality

Sex ve městě po slovensky.

Jelikož mrazu a vánoční atmosféry už máme všichni akorát tak po krk, je načase vyrazit do kina na film, který se navzdory názvu vůbec neodehrává na Silvestra, ale v létě. Protože… proč ne. To si řeklo tvůrčí duo Jakub a Adriana Kronerovi, kteří mají na svědomí jak pokračování, tak i původní snímek z roku 2019. Stejně tak se vrací, až na jednu výjimku, kompletní herecké osazenstvo. Takže příběh opět postavami přetéká jako kouzelný hrneček. A protože mu nikdo neřekl dost, pár jich dokonce ještě přibude. Ale pojďme to vzít od začátku…

Sex ve městě se ode… ehm, pardon, Šťastný nový rok 2 se odehrává v Chorvatsku, protože zamilovaný pár Marek a Hana (Ján Koleník a Táňa Pauhofová), kteří se dali dohromady v prvním díle, tu pořádá svou svatbu. Málokdo se ostatně chce brát v zimě, proto se děj přesunul do letních měsíců. Vše je to jen záminka k tomu, aby se postavy mohly promenádovat v letních modelech po luxusním hotelu a nehledě na situaci se všechny ženské postavy nonstop pohybují na vysokých podpatcích, což je samozřejmě běžné.

V minulém díle byly hrdinky ještě jakž takž normální.V minulém díle byly hrdinky ještě jakž takž normální, divačky se s nimi mohly třeba alespoň sem tam ztotožnit, ale tentokrát je scénář vystřelil opravdu do jiné dimenze. Možná je fajn se občas zasnít, jaké by to bylo, takhle žít… Nechat se nahánět exmanželem, kterému konečně došlo, že jste ta nejlepší, zatímco na to už přišel i váš nový sexy italský přítel. Nebo mít nikdy neplačící miminko (někdo by měl asi zkontrolovat, zda ho nenechali doma na Slovensku a nevláčí v kočáru jen balík plínek). Ale na snění tu máme jiné filmy. Je to sice nefér, ale americkým komediím dokážeme snáz odpustit, když jsou naprosto ulítlé a pohádkové. Snažit se ale do takového nereálného příběhu napasovat místní hvězdy, to je pro divačky spíše frustrující. A to ani nemluvě o utrpení případných mužských diváků, kteří byli do kinosálu přivlečeni partnerkami pod pohrůžkou smrti, aby následně na plátně sledovali, jak se všichni muži nonstop chovají jak ko…i. Snad krom krásného milionáře, ten se tak chová pouze v druhé polovině filmu.

Pokud se vám zdál Šťastný nový rok poněkud hloupoučký a nereálný, rychle přehodnotíte, že proti dvojce je to dílo hodné alespoň tří Oscarů. Tady jsou zápletky tak sci-fi, že by se od nich mohl leccos přiučit i Steven Spielberg nebo Denis Villeneuve. Tomuhle filmu prostě nerozumíme a nepomůže k tomu ani český dabing. Pokud vám ke štěstí stačí opravdu jen hezký hotel, slunce a ucházející modely, tak příjemnou zábavu.

Tento slovenský film dělá všechno pro to, aby nevypadal slovensky. Hrdinky se jen promenádují v drahých modelech a na podpatcích a řeší problémy, které… které mohou řešit opravdu jen ony. Ale proč, vždyť Sex ve městě už tu je, proč raději nenatočit něco, co bude blízké divačkám tady? A ono, ruku na srdce, ony i ty postavy ze Sexu ve městě měly duši a charisma a dokázaly si získat srdce divaček, což se tady prostě nedaří ani na vteřinu. Pár bludišťáků se dá udělit snad jen za luxusní prostředí a Jána Koleníka. Peníze ani kvalitní herecké osazenstvo tu evidentně nechybělo, tak proč to proboha dopadlo takhle?

„Holky moje, vypadáte mnohem líp, než v jedničce!“

Šťastný nový rok 2: Dobro došli
(Foto: Falcon)