Recenze: Super-Blb paroduje komiksové superhrdiny. Sázka na neotřelý humor se mu vyplácí

Nulová moc jde ruku v ruce s nulovou zodpovědností.

Současně s tím, co rekordní počty návštěvnosti kin trhají akční filmy ze světa Marvel nebo DC, přichází letos Francouzi s komedií inspirovanou superhrdinskými světy. Parodie Super-Blb se sice v traileru humorem nijak nevytáhne a člověk od ní příliš nečeká, výsledný snímek však může diváky příjemně překvapit.

Hlavním hrdinou je Cedric, neúspěšný herec, jehož jediným dosavadním hereckým trumfem je obsazení do reklamy na prezervativy. Vše se má ale změnit v moment, kdy jej nepravděpodobnou, ale poměrně vtipnou shodou náhod obsadí do role Badmana, prvního francouzského superhrdiny. Cedric je rozhodnutý svou smůlu prolomit a stát se prvotřídní hereckou hvězdou. Má to ale háček.

Při autonehodě utrpí zranění hlavy a zapomene na všechno, včetně své identity. Když se poté probudí v „badmobilu“ v obleku superhrdiny, vybaven dechberoucími vymoženostmi a s balíkem plným peněz, jediné logické vysvětlení pro něj je, že je superhrdinou. Zvládne zmatený a nezodpovědný smolař polapit zločince a zachránit svět?

Přestože v Super-Blbovi místy některé parodující scény žene do snad až příliš bizarního extrému, pointa humorného „pošťouchnutí“ zůstává.Režie a zároveň hlavní role Super-Blba se ujal Philippe Lacheau známý z francouzských komedií Alibi na klíč či Babysitting. Nutno podotknout, že role zmateného ňoumy Lacheauovi i tentokrát dokonale sedí a komik je vskutku talentovaný. Přestože v Super-Blbovi místy některé parodující scény žene do snad až příliš bizarního extrému, pointa humorného „pošťouchnutí“ zůstává.

Super-Blb kopíruje obecné vzorce filmů se superhrdiny, zároveň si střílí i z konkrétních scén. Nit nezůstane suchá na Batmanovi, Spider-Manovi, marvelovských trhácích ani na product placementu v akčních filmech, ze kterého si tvůrci utahují mimořádně povedeně (obzvlášť v závěrečné scéně).

Přestože jsou některé momenty až příliš přitažené za vlasy a na hranici trapnosti, film jako celek je dost ironický, v údernosti a vtipech překvapivě konkrétní, aby nespadl mezi béčkové komedie. V kontrastu k hloupoučké zápletce Lacheau dobře zvládá akční scény, některé z nich jsou natolik povedené, že člověk na chvíli zapomene, jaký filmový žánr právě sleduje. Nový snímek Philippa Lacheaua tak má šanci potěšit ty, kteří od něj nebudou očekávat inteligentní vtipy a mají zalíbení v parodiích. V případě, že člověk a priori počítá, že se nebude jednat o nic světoborného, může Super-Blb i příjemně překvapit.

Superhrdinové ve francouzském provedení.

Super-Blb
(Foto: StudioCanal)