Recenze: Řekni to psem nemá co říct

Pejskařská komedie o hrdince, která nemá ráda psy.

Nová česká komedie by měla být nenáročným snímkem, který rozveselí a potěší nejen milovníky pejsků, ale také diváky, kteří se prostě chtějí odreagovat. Možná by bylo ale lepší jít místo toho na procházku do parku a sledovat tam pejsky naživo, protože Řekni to psem nás nijak výrazně neobohatí, ani nepobaví.

A ještě ke všemu se nedobrovolně stane pejskařkou.Hlavní hrdinka Dita (Berenika Kohoutová) je třicátnice, která není ani moc úspěšná, ani spokojená se svým životem. A ještě ke všemu se nedobrovolně stane pejskařkou, když jí její přítel (Igor Orozovič) přivede domů border kolii, protože s ní nechce mít dítě. Vlastně už s ní nechce mít vůbec nic a odchází. Ditě to dost rozhodí životní plány, a když vzápětí přijde také o práci, je toho na ni moc. Zvlášť, když musí neustále venčit zlobivého psa, kterého vůbec nechtěla, a poslouchat nevyžádané rady své velice úspěšné, excentrické matky (Veronika Žilková).

Tyhle dvě postavy i jejich představitelky jsou poměrně fajn a dalo by se na nich stavět, z obou občas vypadne i něco vtipného, ale je toho na celý film zoufale málo. I když tu jsou další postavy (Štěpán Benoni, Hana Vagnerová, Jiří Lábus, Taťjana Medvecká), skoro se ve snímku nemluví a mezi postavami mnohem častěji probíhá trapné ticho než nějaký dialog. Kamera také často zaměřuje svou pozornost na psy, kterých je tu požehnaně, jako by to snad oni mohli nějak zachránit. No, asi vám můžeme prozradit, že nemůžou.

Češi jsou známí jako vášniví pejskaři, takže nadhodit toto téma ve filmu nejspíš není špatný nápad, navíc zde psi dávají dohromady své páníčky. Ale co na papíře možná vypadá roztomile, je ve výsledku nezvládnuté. Diváci by asi ocenili nějakou pohodovou, nenáročnou letní podívanou, tahle je ale spíše křečovitá, nepřirozená a neohrabaná. Hrdinové by si nás měli podmanit sympatiemi, ale spíš je nám líto jejich trapných konverzací, při kterých se zároveň kroutíme nudou. Vyvrcholí to závěrem, kdy má Dita veřejný projev (jako v americkém slaďáku), který je úplně o ničem, ani ho neslyší ta jediná postava, které by mohl něco přinést.

Řekni to psem se křečovitě snaží být zábavnou komedií, ale má podivné postavy a tempo vykrmeného buldoka. Dialogy nemají s legrací ani běžnou lidskou komunikací nic společného. Hrdinka by v nás mohla vzbudit nějaké sympatie a zájem o její osud, ale to by se musela mnohem více projevovat. Psi tu mají fungovat asi jako deus ex machina, jenže internet se dnes hemží tolika roztomilými zvířecími videi, že opravdu nestačí, že tu psi jednoduše jsou.

„To jsme dopadli!“

Řekni to psem
(Foto: CinemArt)