Recenze Dalších 365 dní: Třetí pokračování erotického dramatu už nešokuje ani nebaví

Laura a Massimo se neustále vrací, i když je to čím dál tím větší tragédie.

Erotické snění polské spisovatelky Blanky Lipińské se potřetí zhmotnilo do filmové podoby. Za režií stojí pořád stejné duo tvůrců, a to Barbara Białowąs a Tomasz Mandes, takže se snímek nese v podobném duchu jako předchozí díly.

Vztah Laury a Massima prochází vážnou krizí, protože si vzájemně nedůvěřují. V mysli Laury stále zůstává Nacho, se kterým v minulosti utekla. Navzdory tomu, že právě kvůli němu se ocitla na hranici smrti. Ačkoliv to na konci každého dílu vypadá s Laurou vážně zle, pokaždé to nějak záhadně přežije. Hlavní hrdinka má stejně jako celá série snad nekonečné množství životů a nedokáže s nimi skoncovat ani absurdnost celého příběhu.

Vypravování působí vlastně uklidňujícím dojmem – vždy totiž naprosto přesně víte, co se stane. V dnešní hektické době je to vážně rarita. Bohužel pro tvůrce diváci obvykle nechtějí takhle moc předvídatelný děj. I když na lechtivá videa se také nedívají kvůli silnému příběhu, jenže tohle je na celovečerní dílo vážně hodně málo. Ačkoliv třetí díl v tomto ohledu ještě převyšuje ten druhý, takže je to překvapivě posun k lepšímu. S tak nízko posazenou laťkou snad už ani nešlo klesnout hlouběji.

Stále u toho všichni vypadají neuvěřitelně sexy, protože evidentně to někdy stačí.Vrací se osvědčení herci Anna Maria Sieklucka (Laura), Michele Morrone (Massimo) a Simone Susinna (Nacho), kteří jdou opět doslova s kůží na trh. Stále u toho všichni vypadají neuvěřitelně sexy, protože evidentně to někdy stačí. Až to diváka nutí přemýšlet, zda jsou jednotlivé scény opravdu hrané, nebo se dějí doopravdy. Naštěstí jsou oproti minulému dílu některé pasáže méně vehementnější, tím pádem nepůsobí už tak komicky. Těžko říct, jestli to je dobře, nebo špatně, protože se u nich divák už tolik nezasměje.

Laura prošla od začátku velmi smutným vývojem. Z ambiciózní mladé ženy se proměnila v prvoplánovou divu, která nemá nic lepšího na práci než přemýšlet nad tím, jak by mohla svést svého manžela. A nezachrání to ani těch pár návrhů oblečení, které vytvoří. Když už se odváže, obnáší to samozřejmě alkohol, party a pokukování po jiných mužích. Nezbývá než doufat, že si z ní mladé dívky nebudou brát příklad.

Snímek se opět může pochlubit alespoň povedenou vizuální stránkou. Kamera nám nabízí pohledy jak na krásné přírodní scenérie, tak na luxusní obydlí a auta. Jen je škoda, že ústřední postavy chodí neustále oblečeni pouze v černé nebo bílé. Když se jednou stanete manželkou italského mafiána, zřejmě už žádné jiné barvy nepřipadají v úvahu. Poněkud umírněnější je i hudební doprovod, takže film na rozdíl od svých předchůdců už tolik nepřipomíná dlouhý videoklip.

Dalších 365 dní nenabízí absolutně nic nového. Šok a chlípná zvědavost, které se vázaly k prvnímu dílu, už zcela odpadly. Sexuálních scén je tu celkově méně, a navíc se často odehrávají s oblečením, což je nejenom technicky neproveditelné, ale zklame to i chtivé diváky. Děj by se dal shrnout do několika málo minut, zbytek jsou výplně v podobě rádoby vášnivých výbuchů, party a depresivních stavů. Všichni představitelé vypadají velmi dobře, jen s jejich hereckými schopnostmi je to o poznání horší. Jediným pozitivem zůstává vizuální stránka, na záběry z dovolenkové destinace se prostě hezky kouká. V porovnání s druhým dílem je tento přece jenom o něco snesitelnější, ale snižuje se tím jeho schopnost fungovat jako parodie. Třebaže zatím neexistuje další knižní pokračování, závěr naznačuje, že tato tragická série ještě stále neřekla poslední sbohem.

Když umíš zahrát jen naštvaný pohled, takže se tak musíš tvářit pořád.

Dalších 365 dní
(Foto: Netflix)