Recenze Nezvěstná: Napínavý příběh plný zvratů sledujeme skrze monitor

Každý člověk, co se vyzná na internetu, může být detektiv.

Nejdříve si povězme o formě tohoto snímku, která je stále velmi originální, byť ne unikátní. Děj celého “digitálního thrilleru” sledujeme skrze kamery přístrojů kolem hlavní hrdinky, ať už je to její počítač, mobil, nebo chytré hodinky. Vidíme, jak volá přes FaceTime, píše na WhatsAppu, vyhledává informace na Googlu. Divák se ale nemusí bát, že to bude nuda. Scénáristické a režisérské duo Nicholas D. Johnson a Will Merrick umí pořádně šlápnout na plyn. Není divu, když se před pěti lety podíleli na úspěšném snímku Pátrání, který byl zpracován stejnou formou. Tohle je prostě moderní thriller nové generace a jeho zpracování umí zaujmout a bavit.

June (Storm Reid) je klasická teenagerka, která má plné zuby své přehnaně starostlivé matky Grace (Nia Long). Přirozeně jí tedy nevadí, když zůstane sama doma, a rozjede sérii večírků. Na mámu, která si užívá dovolenou s novým přítelem v Kolumbii, si sotva vzpomene. Toho začne trpce litovat, když se Grace vůbec nevrátí. June už přišla o tátu a teď hrozí, že zůstane úplně sama. Americká policie je bezradná, zatímco ta kolumbijská nedělá vůbec nic.

A tak se June snaží mámu vypátrat na vlastní pěst prostřednictvím nabourání se do Google účtů, lokací zařízení, pročítáním mailů a seznamovacích aplikací, i za pomoci virtuálního přítele, kterého získá přímo v Kolumbii, Javiho (Joaquim De Almeida). Protože je příliš mladá, prakticky bez peněz i příbuzných, a její máma je pohřešovaná v cizí zemi, dává smysl, že jen sedí u počítače a snaží se dopátrat pravdy na internetu. Jiné možnosti nemá a nečinně čekat na to, s jakým výsledkem přijde policie, to odmítá.

Jde o solidní thriller, který může zaujmout diváky různého věku.Do děje ale více nezabíhejme, protože Nezvěstná je plná zvratů a nebudeme kazit překvapení. A jak to tak bývá, když už známe celý případ, řešení bylo celou dobu vlastně jednoduché a logické, ale během amatérského vyšetřování hlavní hrdinky všechno vypadá záhadně a šíleně, takže pro diváka je to skvělá podívaná. Na konci se všechny dějové linky uzavřou, fanoušky mysteriózních otevřených finále tedy tahle doslovnost neuspokojí. Ne všechno chování a motivace postav dává perfektní smysl, ale to nám začne docházet až zpětně. Jde o solidní thriller, který může zaujmout diváky různého věku.

Jednu nepraktickou nepříjemnost tu zaznamenají zvláště diváci, kteří jsou odkázáni na české titulky. V pár scénách musíme v rychlém sledu číst například konverzace, zatímco obrazovka roluje, a když se na plátno přidá český překlad, stává se z toho trošku chaotická změť pohybujícího se textu.

I když celý film sledujeme přes monitor, dává to smysl a snímek dokáže nabrat slušné tempo. Scénář je překvapivý a dočkáme se hned několika nečekaných zvratů. I když po zhlédnutí najdeme v ději pár děr a nesrovnalostí, při samotném sledování všechno odsýpá, jak ve správném thrilleru má. Hlavní hrdinka se navíc z otrávené puberťačky vyvine v obětavou, silnou mladou dámu, které fandíme při jejím kreativním řešení situací.

„Proboha, podívej, jak strašný boty si máma objednala.“

Nezvěstná
(Foto: Sony Pictures Releasing)