Recenze S tebou nikdy: Příjemnou chemii ústřední dvojice narušuje podivný scénář

Nejspíš si po zhlédnutí řeknete: Tebe už nikdy!

Dva hlavní hrdinové, Bea (Sydney Sweeney) a Ben (Glen Powell) se náhodně shledají a padnou si do noty. Stráví spolu příjemný večer, ale ráno se rozejdou ve zlém. Za nějaký čas se opět setkávají v Austrálii na svatbě Beiny sestry a Benovy kamarádky. Protože mezi nimi vře zlá krev a ostatní svatebčané mají obavy, že by jejich roztržky mohly svatbu nějak pokazit, tak místo aby se je snažili držet dál od sebe, pokusí se je dost násilně dát dohromady, alespoň na krátký flirt. Jak už to tak dospělí běžně dělají, že. Protože Bea a Ben tenhle okatý plán prokouknou, rozhodnou se přistoupit na hru okolí a tvářit se, že jsou pár. Společně strávený čas v nich samozřejmě začne probouzet city, ale dokážou se přenést přes nepříznivý začátek? No, že se vůbec ptáme!

Sweeney a Powell jsou oba extrémně atraktivní, přiměřeně sympatičtí, jiskra mezi nimi funguje a věříme jim vzájemné špičkování. Co jim tedy podráží nohy, je poněkud překombinovaná zápletka a neohrabaný scénář.  Romantické filmy, ve kterých postavy předstírají, že jsou někdo jiný, nebo že mají mezi sebou určitý vztah, jsou většinou skvělou zábavou. Tady se ale všechno trochu zamotalo. Je prostě zvláštní nápad, aby postavy začaly na okolí hrát, že spolu randí, aby je všichni přestali dávat dohromady. Zní to jako zápletka z filmu o školním výletě čtrnáctiletých puberťáků. Bea chce navíc svým rádoby partnerem odradit bývalého přítele, který je také hostem svatby, Ben se vztahem naoko pokouší naopak vzbudit u své dávné dívky – která je, překvapivě, také hostem na svatbě – žárlivost a získat ji zpět. K čemu by to bylo, když každý žijí na jiném kontinentu, to těžko říct. Nutno podotknout, že Bein bývalý je neuvěřitelně nezajímavý a pro snímek naprosto zbytečný. A proč mají vlastně ústřední postavy tak podobná jména? A proč k nim scénář přihrál ještě člověka jménem Beau?

Dva extrémně atraktivní lidé se potkali a zamilovali, ale než spolu mohou být, ještě se to musí trošku zamotat.Dva extrémně atraktivní lidé se potkali a zamilovali, ale než spolu mohou být, ještě se to musí trošku zamotat. To je asi tak celá zápletka filmu, kde se to hemží nezajímavými vedlejšími postavami, které nemají co říct. Sem tam proběhne vtipná výměna názorů mezi Benem a Beou, ale jinak horko těžko budeme hledat na této komedii nějaké plusy nebo něco, čím by vynikala…

Škoda, že se postavy S tebou nikdy neumí chovat ani na minutu normálně. A to bohužel neznamená, že by byly zábavně praštěné. Snímek spíše občas sklouzne k trapnosti a hrdinové se chovají jako malé děti, nebo jako blbci. Sweeney a Powell svým charismatem a atraktivními těly zachraňují co se dá. Zasloužili by si lepší scénář. Tahle romantická komedie nám dopřeje jen trošku romantiky a naprosté minimum humoru. Alespoň si díky ní můžeme v těchto chladných dnech zavzpomínat na léto.

„Pojďme se teď na hodinu a půl tvářit, že spolu nechceme být, ať se v tom filmu něco děje.“

S tebou nikdy (2023)
(Foto: Sony Pictures Entertainment)