Khumba – recenze

khumba_plakat_cz„Věci se mění, ale ne vždy podle našeho očekávání.“

Pamatujete si na animák Zambezia, kde jsme v hlavních rolích obdivovali ptactvo všeho druhu? Tvůrci exotického dobrodružství nás zvou na další výpravu. Tentokrát nebudeme létat v oblacích, ale zůstaneme nohama pevně na zemi. Stádo zeber se rozrostlo o nový přírůstek. Zebří mladě Khumba se bohužel hned od narození potýká s handicapem. Na polovině těla mu chybí proužky. Vrstevníci se mu smějí a starší si jeho nepřirozené zbarvení vysvětlují jako špatné znamení. Nepřátelské chování jeho okolí ho nakonec donutí opustit bezpečí tábora a vydat se na strastiplnou cestu za proužky.

Nechybí ani morální ponaučení.Klasický animák, jehož cílovou skupinou jsou malé děti, nepřekvapí příběhem, ani závěrečným vyústěním. Zlo musí být zákonitě potrestáno, všechno dobře dopadne a nechybí ani morální ponaučení. Vzhledem k tomu, že Khumba se liší zbarvením, hádejte, co to tak asi bude?

Vzhled animáku, který poprvé světlo světa spatřil již loni, prostě řečeno neurazí. Hlavní hrdinové, v tomto případě zebry, jsou poměrně propracované a hlavně líbivé a okaté. I ústřední parťáci malého hrdiny a záporák ze zvířecí říše se těšili pozornosti tvůrců. Vedlejší postavy, zejména ty s huňatější srstí, působí trochu uměle, jako by vycpaně a navíc i trochu otravně. Tyto „epizodní potvůrky“ ovšem nemají tolik prostoru, aby to nějak výrazně vadilo, či hyzdilo zjev pohádky.

I když jsem film zhlédla ve 2D, bylo vidět, že má poměrně velké ambice na 3D podívanou. Což se někdy nedá říci, ani při sledování trojrozměrné projekce. Trochu ale zamrzí hudební doprovod. Putování africkou krajinou by bylo poutavější, kdyby do snímku proniklo více tradičních afrických rytmů, se kterými se prakticky potkáme pouze v úvodu a při závěrečných titulcích. Celkem logicky je film uváděn v českém znění. Stejně jako většina počinů pro děti, i tento se chlubí povedeným dabingem.

Animované dobrodružství Khumba potěší zejména žáčky prvního stupně základní školy. Je to barevné, krátké, plné okatých postaviček a nechybí ani závěrečný „nervák“ s morální poučkou. Rodiče se setkají se zvířátky, které je budou bavit (např. pštros), ale i neskutečně štvát (např. damani, nebo co to bylo).

Ne každý zapadne do společnosti.

khumba_foto_07

V poušti můžete potkat hromadu přátel, ale i nepřátel.

khumba_foto_09

Vydrž se mnou jedno kolo v ringu a já ti prozradím, kde je nejbližší přechod pro chodce.

khumba_foto_13

55%

Khumba

Animované dobrodružství Khumba potěší zejména žáčky prvního stupně základní školy. Je to barevné, krátké, plné okatých postaviček a nechybí ani závěrečný „nervák“ s morální poučkou. Rodiče se setkají se zvířátky, které je budou bavit (např. pštros), ale i neskutečně štvát (např. damani, nebo co to bylo).