Kouzlo měsíčního svitu / Magic in the Moonlight – recenze

kouzlo_mesicniho_svitu_plakat„Vy jste důkazem toho, že je zde více záhad a kouzel.“

Americký režisér Woody Allen ani ve svých 78 letech nelení a přináší nám další zajímavý snímek. Kouzlo měsíčního svitu nás zavede do jižní Francie roku 1920 a seznámí nás se Stanleym (Colin Firth), který ve světě vystupuje pod umělecký jménem Wei Ling Soo jako brilantní iluzionista. Jednoho dne ho osud zavane do Francie, kde má odhalit údajné falešné spirituální medium Sophie (Emma Stone). Stanley ovšem netuší, co na něho v sídle aristokratické rodiny čeká.

Snímek vyniká dušihladící atmosférou a nostalgií.Dokáže Woody ještě pobavit, když má na kontě více než čtyři desítky filmů? Děj je poměrně předvídatelný a neukazuje nám až tak nic převratného. Celý snímek ovšem vyniká dušihladící atmosférou a nostalgií. Prostředí i kostýmy jsou vybrány citlivou a zkušenou rukou. Celkový dojem navíc dokresluje tempo a doslova pohádkový hudební doprovod. V dnešní uspěchané době se jedná o něco jako polibek magické víly z dávných dnů.

Nezapomenutelné jsou ovšem dialogy. Jakmile Stanley otevře pusu a začne ze sebe chrlit všetečné otázky a škrobené poučky, my ostatní prostě musíme poslouchat. Zlatým hřebem večera je ovšem jeho milostné tokání, které rozesměje i toho největšího škarohlída. Romantika, humor, ale i trocha napětí a detektivního pátrání nás budou provázet 109 minut dlouhým vyprávěním.

Woody Allen zde sice nesází na originalitu a novátorství, ale to neznamená, že je jeho poslední dílo nudné. Právě naopak. Léta zkušeností dokáží vdechnout kouzlo i známému a několikrát viděnému.

Poučování druhých je Stanleyho oblíbenou zábavou.

kouzlo_mesicniho_svitu_foto_03