Get On Up – Příběh Jamese Browna / Get on Up – recenze

get_on_up_pribeh_jamese_browna_plakat„Příběh hudební legendy, energický jako ona sama.“

Stejně jako samotný James Brown, i film o jeho životě je svérázný, srší energií, hudbou a nápady. Není divu. Jedná se o příběh o člověku, který od malička věřil, že je předurčen k něčemu velkému. A i když v našich končinách jeho historie nebude zas tak známá, stojí za zhlédnutí. Nabije diváka chutí do života a na konci si každý řekne: “I feel good!”

Příběh hudební legendy začíná v chudobě a rozvrácených rodinných podmínkách.Vyprávění o “Kmotrovi soulu” nemusí oslovit pouze hudební odborníky, i když ti se ve spleti historek asi zorientují nejlépe. Čeká nás prolínání různých období umělcova života, vtipné i drsné, mapující jeho vliv na černošskou komunitu, vývoj hudby i její propagaci. Vše v atmosféře jakési nedotknutelnosti. Příběh hudební legendy začíná v chudobě a rozvrácených rodinných podmínkách, ale skončí v lesklých kostýmech před vyprodanými sály. Propojení se záběry z koncertů i perfektním nacvičením původní choreografie od herců jen podtrhuje vyznění filmu.

Brown, který dokázal nejen tvořit hudbu, ale také ji prodat nečekanými metodami, kvůli své kariéře obětoval rodinu a přátele. Tento životopisný příběh nemá za cíl zobrazit úplně vše, co se kdy v životě Jamese Browna událo, natož to ukázat popořadě. Ale jde o citlivé a zároveň zábavné vyprávění, kde je od každého trošku. Zpěvák měl časté problémy se zákonem, ať už třeba kvůli držení drog, nebo násilnostem vůči manželkám, ale tento snímek nemá zapotřebí je zobrazovat stále dokola a podrobně. Stačí jedna scéna vyhrocené hádky s Jamesovou partnerkou, a je nám jasné, že se to nestávalo zrovna málokdy. Navíc taková událost celkově zapadá do obrázku, který nám o Brownovi už byl postupně vykreslen.

Tento snímek je skutečně výrazný, ale stále se jedná o životopisný film. Těžko říct, zda je tu možnost skutečně oslovit širší divácké publikum, zvlášť mimo USA. To ale neznamená, že si tuhle jízdu s Brownem nemůžeme užít!

Pravděpodobně si neuděláme přesný obrázek o tom, co, kdy a jak přesně James Brown kdy udělal. Ale budeme mít jasnou představu o tom, jaký byl člověk, že se nenechal nikým zastavit ani omezovat, a svižný snímek odpovídá tempu jeho života.

Jamesovo charisma okouzlilo mnoho žen.

get_on_up_foto_17

Věrné kostýmy, účesy, a skvělé herecké obsazení…