Šéfové na zabití 2 / Horrible Bosses 2 – recenze

sefove_na_zabiti_2_cz_plakat„Na žádné ‚únosníky‘ si hrát nebudeme.“

S Nickem, Dalem a Kurtem jsme seznámili před třemi lety, kdy měli tak trochu trable se svými šéfy a údajně se účastnili pouličních závodů v Toyotě Prius. Jejich vražedné komando sice nedotáhlo misi do konce, ale poučilo se ze svých chyb a přišlo s novým plánem. Když vás štve váš nadřízený, není nic snazšího, než přijít s nápadem, založit vlastní firmu a pasovat se tak na šéfa. Náš trojlístek ovšem smůla a patálie zřejmě nikdy neopustí, protože hlavní investor se svým synáčkem nehraje zrovna fair play.

Ve filmu Šéfové na zabití 2 se setkáme nejen se starými známými protřelými vrahy a zločinci, které opět ztvárnili Jason Bateman, Charlie Day a Jason Sudeikis, ale i novými tvářemi. Prohnaného investora si střihl Christoph Waltz a jeho synátora Chris Pine. Waltz hraje úlisného podnikatele skvěle a nic jiného jsme od něho ani neočekávali. Naopak Pine příjemně překvapil a v roli rozmazleného zbohatlíka je téměř k nepoznání.

Herci se při natáčení rozhodně nenudili – a ani my nebudeme.Režisér Sean Anders poměrně zdařile zachoval styl i náboj z jedničky. Těšit se můžeme na spoustu smůly, vtipných slovních přestřelek, gagů, humorných scén i hrátek s kamerou. Nechybí ani narážky na předchozí díl, utahování si z klasických akčních scén či narážky na soudobou společnost („Americký sen se vyrábí v Číně.“). Někdy sice Šéfové lehce přestřelí pomyslnou míru únosnosti, ale není to nic hrozného, za co bychom jim trhali ruce nebo si zakrývali oči. Anderson prozradil že potom, co herci odehráli předepsané scény, nechal je improvizovat a povedené záběry zakomponoval do filmu. Někomu se tato strategie může líbit, ale výsledné dílo pak působí lehce chaoticky a překombinovaně. Jedno je ale jisté, herci se při natáčení rozhodně nenudili – a ani my nebudeme.

Šéfové na zabití 2 jsou důstojným následovníkem vtipné jedničky. I když na postu režiséra došlo k výměně, styl snímku zůstal téměř identický a to je dobře. My tak opět můžeme sledovat moudřejší nepoučitelnou partu smolařů, kteří si jdou za svým snem, ale tak nějak se jim to nedaří a dostávají se do situací, u kterých se náramně nasmějeme. Příště zaměřit trochu více pozornosti na disciplínu a ucelenost a bude to ještě lepší.

A když jsem byl takhle malý, začal jsem tatínkovi fušovat do řemesla.

sefove_na_zabiti_2_foto_03

Já se o tebe postarám, ty můj malý kašpárku.

sefove_na_zabiti_2_foto_b02

Do akce jedině s prvotřídní technikou a ochrannými pomůckami.

sefove_na_zabiti_2_foto_b03

80%

Šéfové na zabití 2 / Horrible Bosses 2

Šéfové na zabití 2 jsou důstojným následovníkem vtipné jedničky. I když na postu režiséra došlo k výměně, styl snímku zůstal téměř identický a to je dobře. My tak opět můžeme sledovat moudřejší nepoučitelnou partu smolařů, kteří si jdou za svým snem, ale tak nějak se jim to nedaří a dostávají se do situací, u kterých se náramně nasmějeme. Příště zaměřit trochu více pozornosti na disciplínu a ucelenost a bude to ještě lepší.