Padesát odstínů šedi / Fifty Shades of Grey – recenze

padesat_odstinu_sedi_teaser_plakat„Praktikuji kontrolu ve všech oblastech.“

Anastasie je studentkou anglické literatury, která má těsně před promocí a přivydělává si brigádou v domácích potřebách. Osud tomu chtěl, že musela zaskočit za svoji spolubydlící a udělat rozhovor s podnikatelem Christianem Greyem. I když jsou každý úplně jiný a z odlišných sociálních vrstev, přeskočí mezi nimi jiskra. Nezkušená dívka se ocitne ve světe luxusu, vyhraněných sexuálních praktik a padesáti odstínů pana Greye.

Filmové zpracování bestselleru Padesát odstínů šedi provázely vášnivé diskuze již od samého počátku. Nejvíce se probíralo, kdo by měl ztvárnit nevinnou Anastasii a charismatického Christiana Greye. Po mnoha peticích byli vybráni Dakota Johnson a Jamie Dornan, což se nesetkalo se zrovna kladnými ohlasy. Ovšem, mohlo to dopadnout i hůř, protože autorka knižní série E. L. James toužila po Christianovi s tváří Roberta Pattinsona.

Spěcháme na osudovou schůzku novodobé Popelky, které dá její vysněný princ občas na zadek.Již první minuty filmu nás vhodí přímo do děje a my spěcháme na osudovou schůzku novodobé Popelky, které dá její vysněný princ občas na zadek. V rychlém sledu scének a střihů se seznamujeme nejen s ústřední dvojicí, ale i ostatními postavami, takže je nemáme téměř šanci blíže poznat a pochopit jejich jednání. Ze snímku doslova křičí, že je primárně určený pro čtenáře knižní předlohy, kteří si doplní (i nevědomky) mezery a nebudou tak zmateně koukat a říkat si, co se to sakra děje.

Ještě o trochu horší to je s těmi pověstnými erotickými scénami. Hudební doprovod, který je podkresluje, sice odvedl dobrou práci, ale samotní herci už ne. Něco tak mechanického a neosobního není ani hezké napohled, natož vzrušující. Nejvíce „hot“ je vyjednávací scéna v kanceláři, kde se o sexu pouze mluví, ale neprovozuje se. Když už nás nečekají slibovaní motýlci v břiše, alespoň se párkrát zasmějeme. A to nejen neúmyslně, ale i ve chvílích, kdy opravdu máme. Režisérka se scénáristkou do výsledného díla propašovaly několik povedených vtipů a humorných situací.

Padesát odstínů šedi láká na velkou lásku, vzrušení a množství erotických BDSM scén. Dostává se nám ale rychlíku, jemuž chybí několik důležitých vagónků, a který strojovou rychlostí prosviští krajinou. Budování napětí a erotického dusna tu naprosto chybí.

„Já se nemiluji. Já š…… Tvrdě.“

padesat_odstinu_sedi_foto_b11

Jak utnout holčičí drbání? Nechte je podepsat „Smlouvu o mlčenlivosti“ a máte po problémech.

padesat_odstinu_sedi_foto_b09

Jste nervózní? Zakousněte se do pana Greye…

padesat_odstinu_sedi_foto_b04

40%

Padesát odstínů šedi / Fifty Shades of Grey

Padesát odstínů šedi láká na velkou lásku, vzrušení a množství erotických BDMS scén. Dostává se nám ale rychlíku, jemuž chybí několik důležitých vagónků, a který strojovou rychlostí prosviští krajinou. Budování napětí a erotického dusna tu naprosto chybí.