Show PLAYSTATION NOC REKLAMOŽROUTŮ 2015 nasytila stovky diváků

noc_reklamozroutu_2015_obr_00Kino Lucerna otevřelo dveře reklamám z celého světa.
 
 
 
Reklamní spoty známe všichni. Den co den se s nimi setkáváme při sledování našich oblíbených pořadů, kdy krátká videa propagují určitý produkt nebo službu. Většinou se jedná o tuctové záležitosti, které nás nějak výrazně nenadchnou. I zde se ale najdou perly, které nás dostanou svojí originalitou, nevšedností, vtipem, nadsázkou, dojemností, erotickým nábojem či uměleckým zpracováním. NOC REKLAMOŽROUTŮ se zaměřuje právě na tyto skvosty. Během jednoho večera tak mohou všichni „reklamožrouti“ zhlédnout stovky nejpovedenějších reklam z desítek zemí celého světa.

I rok 2015 nabídl všem fanouškům propagačních videí příležitost strávit několik hodin v příjemné atmosféře, a to v brněnské Flédě (20. 2. 2015) a pražském kině Lucerna (27. 2. 2015). Letošní ročník PLAYSTATION NOC REKLAMOŽROUTŮ promítl téměř 300 spotů z 50 zemí světa. Světovou reklamní show doprovázel i lákavý program. V prostorách kavárny a kina Lucerna se mohli zájemci vyřádit na herních konzolích PlayStation 4, zapojit se do soutěže a pokochat se pohledem na světelnou show Pyroterra. Pozorným divákům bezesporu neuniklo, že umělecká skupina do svého vystoupení zakomponovala i název zábavné akce.

Jak to na pražské PLAYSTATION NOCI REKLAMOŽROUTŮ 2015 vypadalo, si můžete prohlédnut ve fotogalerii na našem oficiálním Facebook profilu.

Pořadatel akce David Horáček nám zodpověděl i několik otázek, týkajících se nejen historie a vzniku NOCI REKLAMOŽROUTŮ, ale i zda se můžeme na reklamní show těšit i v dalších letech.

Červený koberec: Mohl byste nám přiblížit NOC REKLAMOŽROUTŮ?

noc_reklamozroutu_2015_horacekDavid Horáček: NOC REKLAMOŽROUTŮ vznikla ve Francii na začátku 80. let, kdy se Francouz Jean Marie Boursicot rozhodl budovat takovou filmotéku reklam. Nejdříve reklamy promítal svým přátelům. Bylo to úspěšné, tak se rozhodl reklamní spoty cíleně sbírat a každý rok vytvořil směsici vtipných, zábavných, provokativních, někdy kontroverzních reklam, které potom putovaly a stále putují po celém světe.  V současné době se NOC REKLAMOŽROUTŮ pořádá zhruba ve 40 zemích, asi 50, 60 městech po celém světě. Já ji pořádám počtvrté.

Červený koberec: Jedná se tedy o čtvrtý ročník u nás?

David Horáček: Poprvé tato reklamní show přišla do České republiky někdy na konci 20. století, kdy ji pořádala jedna z reklamních agentur. V roce, myslím, 2005, 2006 se jí chopil řetězec multikin Palace Cinemas, poté byla zase přetržka a nyní ji již čtvrtým rokem pořádám já.

Červený koberec: Kdo vybírá reklamní spoty, které uvidíme na plátně během NOCI REKLAMOŽROUTŮ?

David Horáček: Výsledný střih je ryze subjektivním výběrem samotného zakladatele. Různí partneři, jako třeba já z České republiky, mám na starosti i Slovensko, mu pošlu výběr nějakých 20-25 českých a slovenských reklam, ze kterých on se svým týmem vybere. Není to žádná soutěž, není tam žádná porota, žádné hodnocení, bodování, je to přísně subjektivní výběr. Jsem velice rád, že v letošním roce se umístilo šest českých reklam.

Červený koberec: Takže ty naše reklamy uvidí i ve světě?

David Horáček: Přesně tak. Všude ve světe se promítá ten stejný sestřih, do kterého není v žádné zemi dovoleno zasahovat.

Červený koberec: Čím je NOC REKLAMOŽROUTŮ výjimečná?noc_reklamozroutu_2015_obr_noc

David Horáček: Noc se jmenuje NOC REKLAMOŽROUTŮ, to znamená, že je určena pro nadšence pro reklamu, pro někoho, kdo neodchází, když je reklama v televizi. Naopak, přijde sem, zaplatí vstupné a sleduje čtyři hodiny reklamy. Je to taková zvláštní noc. Není to diskotéka, kterých běží každý večer tady v Praze spoustu na různých místech. Je to jediná, jedinečná, neopakovatelná noc v celém roce.

Červený koberec: Máte již plány na další ročník?

David Horáček: Plánuji uspořádat další ročník. Myslím si, že tady tento termín ke konci února je dobrý, takže bych to velice rád i v roce 2016 takto uspořádal. Tímto mohu diváky a návštěvníky pozvat.

Červený koberec: Takže se všichni „reklamožrouti“ mohou těšit na novou várku reklam?

David Horáček: Ano, přesně tak.
 

Tyto stránky využivají cookies, aby mohly nabídnout relevantní informace pro vás. Dalším setrváním s tímto souhlasíte, máte však možnost cookies zakázat. Přijmout Více informací