Čarovný les / Into the Woods – recenze

carovny_les_plakat2„Bylo to jiné, než jsem čekala.“

Nejen režisér a maminka, ale i pohádkové postavy někdy mají pravdu. V našem případě Popelka, která očekávala od Čarovného lesa a bálu trochu něco jiného, něco magičtějšího. Tvůrci muzikálového dobrodružství vzali shaker, vhodili do něho čtyři známé pohádky, celou kopu populárních herců a hereček, několik písniček, jeden příběh pro propojení a pořádně protřepali. Výsledný koktejl pojmenovali Into the Woods a pustili ho do světa.

Čarovný les je o příběh o lese, ve kterém se pohybují postavy z pohádek Červená Karkulka, Popelka, Jack a stonek fazole, Rapunzel (Anna Kendrick, Chris Pine, Christine Baranski, Lilla Crawford, Johnny Depp, Tracey Ullman, Billy Magnussen…) a jedna zmatená dvojice (James Corden a Emily Blunt), jež touží po dítěti. Pekařova žena otěhotní ale pouze tehdy, donesou-li čarodějnici (Meryl Streep) čtyři speciální předměty.

Začínáme poměrně pozitivně…Začínáme poměrně pozitivně. Téměř všichni hlavní aktéři se zapojí do úvodního hudebního čísla a my se po pár okamžicích vydáváme do lesa a prakticky ho do konce filmu neopustíme. Jednotlivé postavičky tu běhají z místa na místo, navzájem se potkávají, promlouvají (většinou prostřednictvím písně) a nachází a zase ztrácí cenné rekvizity. Směsice hudebních čísel i scének je pestrá jako samotní aktéři. Něco přijmeme s nadšením, jiné s rozpaky a u něčeho se i náramně nasmějeme. Například duet, kdy se přezpívávají dva princové, kdo z nich má větší problémy se svojí princeznou a je větší samec, je opravdu k popukání.

Škoda, že v tomto nadneseném, parodujícím a až lehce ujetém duchu se nenese celý fantasy muzikál. Někde za polovinou, cca ve dvou třetinách se vše otočí vzhůru nohama, hravost vymizí, les potemní a my budeme toužit vzít nohy na ramena, utíkat a nezastavovat se. Nad touto neskonale depresivní částí visí tři obrovská písmena WTF, jako neonový nápis na oprýskaném motelu.

První část Čarovného lesa je poměrně vtipně a originálně namíchaný drink, který osvěží, rozveselí a navodí až menší poblouznění. Jakmile se přehoupneme do druhé poloviny, čeká nás taková ledová sprcha, že nám vytluče téměř vše pozitivní z hlavy. Místo pohádkového happy endu a dobré nálady nás čeká pouze hořká pilulka s otázkou: „Proč to neskončilo před více jak půl hodinou?“

Co se stane v lese, zůstane v lese.

carovny_les_foto_12

Červená karkulka se svého pláště nevzdá bez boje.

carovny_les_foto_15

Že by nerozhodná Popelka nevěděla, který střevíček si vybrat?

carovny_les_foto_11

50%

Čarovný les / Into the Woods

První část Čarovného lesa je poměrně vtipně a originálně namíchaný drink, který osvěží, rozveselí a navodí až menší poblouznění. Jakmile se přehoupneme do druhé poloviny, čeká nás taková ledová sprcha, že nám vytluče téměř vše pozitivní z hlavy. Místo pohádkového happy endu a dobré nálady nás čeká pouze hořká pilulka s otázkou: „Proč to neskončilo před více jak půl hodinou?“