Avengers: Age of Ultron – recenze

avengers_age_of_ultron_plakat„Dokážeme jim odolat?“ „Jsou to Avengers!“

Tak je tu máme zase. Iron Man (Robert Downey Jr.), Thor (Chris Hemsworth), Hulk (Mark Ruffalo), Captain America (Chris Evans), Black Widow (Scarlett Johansson), Hawkeye (Jeremy Renner) a v neposlední řadě Jarvis opět zachraňují svět. Od doby jejich posledního dobrodružství už uběhl nějaký ten čas a my jsme mohli sledovat jejich osudy prostřednictvím filmů Thor: Temný svět, Iron Man 3 a Captain America: Návrat prvního Avengera na nějž dobrodružství Avengers: Age of Ultron navazuje.

Se zjištěním, že S.H.I.E.L.D. je vlastně zamaskovaná organizace Hydra na povrch vyvřelo spoustu problémů a Země se stala ještě obnaženější než kdy dříve. Tony Stark alias Iron Man má chvályhodnou myšlenku o nastolení míru již teď a vyhnout se tak možnému opětovnému útoku z jiných světů, kterému musela superhrdinská skupina čelit posledně. Vše ovšem nedopadne podle plánu a světlo světa spatří rozzlobený a zkázonosný Ultron.

Na režisérské křeslo znovu usedl Joss Whedon (Avengers), který na nic nečeká a hned s prvními záběry nás hází doprostřed zuřící bitvy. I když je na ní docela vidět práce počítačových mágů, po chvíli se otřepeme a vychutnáváme si svištící kladivo, štít a šípy našich starých známých, včetně elegantního lámání kostí prostřednictvím rudovlasé krásky. Poprvé se potkáme i s nováčky, Quicksilverem (Aaron Taylor-Johnson) a Scarlet Witch (Elizabeth Olsen).

Nyní jde příběh více do hloubky a hrabe se v pocitech…První díl byl zaměřen na navázání spolupráce a stmelení týmu. Tentokrát se bude vše točit kolem rozervání křehkých vztahů a jejich opětovném utvoření. To je i důvod, proč je celková atmosféra druhých Avengers jiná. Poprvé se jednalo především o zábavu a vypořádání se s emzáky v čele s Lokim. Nyní jde příběh více do hloubky a hrabe se v pocitech a hlavně obavách jednotlivých hrdinů. Nám se tak naskytne možnost poznat partičku i z jiné stránky, z té, kterou před světem a ostatními pečlivě chrání. Kde bylo ubráno na laškování (vtipné hlášky a okamžiky mají i tu své místo), tam bylo přidáno na akci (převážně svižné, ale potěší i zpomalení nejen díky schopnostem Quicksilvera).

Množství nových postav a nových svárů i spojenectví ocení především fanoušci a znalci komiksů. Je totiž možné, že pokud máte „nakoukané“ pouze filmová zpracování, budete místy trochu dezorientováni.

Avengers: Age of Ultron jsou jiní, než bychom od nich čekali. Tatam je „bezstarostná“ jízda plná humoru. Tvůrci chtěli, aby bylo pokračování jiné a to se jim skutečně povedlo. Avengers nám vyspěli, a i když se neustále kočkují mezi sebou, mají větší obavu z budoucnosti, filosofují nad tím, co bude dál a co by se mohlo stát. Pod touto vážnější a hutnější atmosférou se ovšem skrývá kopec oblíbené a především skvělé akce, která k nim zkrátka neodmyslitelně patří.

Taky chodíte všude pozdě? Mít schopnost Quicksilvera by se docela hodila…

avengers_age_of_ultron_foto_01

Bruce Banner zelenou nemá zrovna v oblibě.

avengers_age_of_ultron_foto_06

Kde mohli udělat soudruzi z NDR chybu?

avengers_age_of_ultron_foto_13

80%

Avengers: Age of Ultron

Avengers: Age of Ultron jsou jiní, než bychom od nich čekali. Tatam je „bezstarostná“ jízda plná humoru. Tvůrci chtěli, aby bylo pokračování jiné a to se jim skutečně povedlo. Avengers nám vyspěli, a i když se neustále kočkují mezi sebou, mají větší obavu z budoucnosti, filosofují nad tím, co bude dál a co by se mohlo stát. Pod touto vážnější a hutnější atmosférou se ovšem skrývá kopec oblíbené a především skvělé akce, která k nim zkrátka neodmyslitelně patří.