Malý Pán – recenze

maly_pan_2015_plakat„Jeho dům je dutý kopec.“

Překvapení obvykle bývají příjemná nebo nepříjemná. Malý Pán rozhodně patří do první jmenované kategorie. Tvůrci měli poměrně odvážnou myšlenku, a to naservírovat modernímu divákovi zhýčkanému počítačovými triky film, který je plný „obyčejných“ loutek. Ty navíc s hrdostí přiznávají táhla a drátky, díky jimž se probouzí k životu.

Pohádka vznikla na motivy úspěšné dětské knihy „Velká cesta malého pána“ a vypráví o dobrodružství Malého Pána (hlas Saša Rašilov), který jednoho dne zjistí, že mu něco zásadního chybí. Vydá se proto hledat tajemné dveře ze svého snu. Během dlouhé cesty potká mnoho zajímavých přátelských i nebezpečných tvorů. Pomoc či radu hledá u Prázdné hlavy (Valérie Zawadská), Rybabice (Zuzana Bydžovská), Mechanického datla (Miroslav Krobot), Muří nohy (Tatiana Vilhelmová) či Larvy Fídy (Klára Sedláčková). Cestu mu zkříží například Drzý Zmetek (Pavel Liška) a Velká Tíseň (Vanda Hybnerová). Hlasové obsazení všech klaďasů i záporáků si bezesporu zaslouží jedničku s hvězdičkou.

Loutky vyrobené ze dřeva, látky, plstě, korálků a dalších materiálů jsou zasazeny do reálného lesa. Loutky vyrobené ze dřeva, látky, plstě, korálků a dalších materiálů jsou zasazeny do reálného lesa. Toto spojení dodává snímku nejen na opravdovosti, ale i malebnosti a akčnosti. Jednotlivé lokace, které Malý Pán navštíví, jsou plné překvapení a humorných i strašidelných situací. Může se ovšem stát (a asi se i stane), že některé diváky začne „nekonečné“ putování z místa na místo po chvíli trochu nudit.

Pochvalu si zaslouží hudební doprovod, který výstižně dokresluji děsuplné, vtipné i akční scény. Rodiče určitě pobaví například ústřední melodie k Mission: Impossible, která doplňuje nebezpečné snažení Malého Pána (známé tóny se přelijí do originálního songu v tu pravou, nenapadnutelnou chvíli).

I když celková myšlenka a vyústění příběhu jsou celkem předvídatelné, může se Malý Pán pochlubit velkým množstvím kvalit, jako je originální a odvážné pojetí na dnešní dobu, prvotřídní výběr hlasového obsazení, hudební doprovod a poctivá řemeslná práce. Ze snímku je navíc cítit obrovský zápal a nadšení tvůrčího týmu. Otázkou ale zůstává, pro jakou věkovou kategorii je loutkový film určen? Pro malé děti může být místy zdlouhavý i strašidelný a pro dospělé až trochu moc jednoduchý.

Malý Pán cestuje po souši,…

maly_pan_2015_foto_11

… po vodě…