Ladíme 2 / Pitch Perfect 2 – recenze

ladime_2_plakat„Když jsme se odvázali, maximálně jsme luskali prsty.“

Popularita středoškolských i vysokoškolských hudebních skupin je v Americe velmi vysoká. Vždyť i seriál Glee či série Muzikál ze střední uhranuly nespočet diváků. Jeden by si mohl myslet, že celé studium za velkou louží je jeden velký muzikál, plný populárních songů. I Ladíme těží z tohoto trendu. Barden Bellas se ale přeci jen liší. V první řadě „všechno dělají pusou“, neboli zpívají a capella, jsou to samé ženské a v neposlední řadě si ve svém středu hýčkají talentovanou Annu Kendrick a prostorově výraznější Rebel Wilson, jež jde v posledních letech z filmu do filmu.

Ladíme 2 začíná pěkně pikantně. Barden Bellas dají prezidentovi Obamovi k narozeninám více než pouhou píseň, ale i zážitek, na který se nezapomíná. Tlustá Amy (Rebel Wilson) ukáže nejen mu, ale i celému světu ty nejtajnější zákoutí svého těla. Celostátní ostuda je srazí na kolena. Aby opět získaly respekt a uznání, musí vyhrát mistrovství světa ve zpívání a capella v dánské Kodani a vypořádat se s tvrdým soupeřem z Německa, s tělesem Das Sound Machine.

Je to herečkou, scénářem nebo kombinací obojího?Napadne-li vás nějaké klišé, které by se dalo na krátký popis děje napasovat, je téměř jisté, že ho ve filmu naleznete. Máme tu strojově bezchybné, sterilní a tvrdé Němce, členku, která se snaží prosadit i mimo studentskou skupinu a ostatní se to nesmí dozvědět či teambuilding, kdy Barden Bellas hledají opět sami sebe. Nechybí ani tělesné nechutnosti (obvykle točící se kolem Wilson), které mají být zřejmě vtipné, ale nejsou. Je to herečkou, scénářem nebo kombinací obojího?

Hudební čísla jsou povedená a pěvecké souboje vtipné (i když poprvé byl playlist o kapku vyladěnější a pestřejší). Při seznámení s Das Sound Machine vás může dokonce i mrazit v zádech. Trochu zamrzí absence českých titulků při prezentaci songů. Diváci, jež si nejsou v angličtině dostatečně jisti, budou ochuzeni o celkový zážitek.

Když se v Ladíme 2 zpívá, je to (vesměs) zábavné, dojemné a místy dokonce i akční. Jakmile utichnou melodie a postavy musí něco řešit, bylo by lepší poskočit kupředu a přejít rovnou k dalšímu pěveckému číslu, jinak se budeme cítit stejně trapně, jako Beca (Anna Kendrick) snažící se vyhrát slovní souboj s DSM.

Tlustou Amy nic nezastaví.

ladime_2_foto_15

My už budeme hodné…

ladime_2_foto_16

Seznamte se s DSM!

ladime_2_foto_14

50%

Ladíme 2 / Pitch Perfect 2

Když se v Ladíme 2 zpívá, je to (vesměs) zábavné, dojemné a místy dokonce i akční. Jakmile utichnou melodie a postavy musí něco řešit, bylo by lepší poskočit kupředu a přejít rovnou k dalšímu pěveckému číslu, jinak se budeme cítit stejně trapně, jako Beca (Anna Kendrick) snažící se vyhrát slovní souboj s DSM.