Bez kalhot XXL / Magic Mike XXL – recenze

bez_kalhot_xxl_plakat„Hlavní je být sám sebou.“

Králové Tampy se vrací a mají v plánu se znovu obnažovat. Ostříleného režiséra Stevena Soderbergha nahradil méně zkušený Gregory Jacobs, který vyslal Mika (Channing Tatum), Big Dick Richieho (Joe Manganiello), Tarzana (Kevin Nash), Kena (Matt Bomer) a Tita (Adam Rodriguez) na závěrečnou striptérskou jízdu. Než celá partička dojede do cíle, představení v Myrtle Beach, čeká nás něco ve stylu teenegerovských road movie.

Vzhledem k tomu, že jsme se ocitli „Bez kalhot“ již podruhé během tří let, jednoduše se nabízí otázka, zde se XXL pokračování poučilo z chyb prvorozeného. Minule jsme s postupujícím časem stále hlouběji zapadali do existencionálních a rodinných problémů a opletaček s drogami. Tentokrát zůstaly drogy u ledu a s nimi i celý balík tíživých témat. Řešit na dámské jízdě předávkování či vymahače dluhů se opravdu nehodí.

Magic Mike má v Big Dick Richiem opravdu velkou konkurenci.Bez vážnějších a hloubavějších témat se ovšem neobejdeme ani teď. Budeme se zaobírat budoucností a sny, čím by pánové jednou chtěli být, když už se nebudou svlékat na pódiu a zda se dokáží vymanit z rutiny a ukázat, po čem opravdu touží, jací jsou uvnitř. Díky tomuto hloubání a dokazování vlastní síly nám je naservírována jedna z nejerotičtějších a nejzábavnějších scén celého snímku odehrávající se na benzinové pumpě. Jejím hlavním aktérem je Joe Manganiello. Nutno podoktnout, že Magic Mike má v Big Dick Richiem opravdu velkou konkurenci.

Celý film se vlastně skládá z vtipu, vážné scény, tanečně-erotického vystoupení a tak pořád dokola. Vše je ovšem poměrně zkratkovité (jakmile máme šanci se ponořit do rozmluvy či sexy čísla, poskočíme nemilosrdně dál) a upíná k jednomu, k závěrečné show na srazu striptérů v Myrtle Beach, kde každý předvede to, po čem jeho srdce touží. Některé z těchto finálních herecko-tanečních etud jsou více propracované a jiné naopak méně. Prakticky mají vzestupnou tendenci a jedno společné, kvalitní striptérské číslo neviděly ani z rychlíku. Ovšem i tu platí, že každá žena má jiný vkus a je nejen možné, ale i velice pravděpodobné, že kde jedna bude vřískat vzrušením, druhá se bude naopak nudit.

Bez kalhot XXL zcela očekávaně cílí na ženské publikum a nabízí nejen množství vypracovaných břišáků, bicepsů a sexy zadečků, ale i hloubání nad sny a touze po lásce. Lepší by bylo, kdyby se film zaměřil pouze na jedno, takto tu před sebou mámě něco, co není ani romantickým dramatem, ale ani vzrušující komedií. Ono je ale otázkou, zda je důležité tyto aspekty vůbec řešit. Primárním cílem je ukázat Krále Tampy nejen bez kalhot, ale i bez košile, a toho se nám dostane vrchovatou měrou.

Závěrečné vystoupení se musí pořádně naplánovat.

bez_kalhot_xxl_foto_10

Pohodlně se usaďte, bude to jízda!