Pařížská blbka / Connasse, Princesse des Coeurs – recenze

parizska_blbka_2015_plakatBezohledná blbka se skrytou kamerou na cestě za štěstím.

Drzá francouzská komedie je natočená osvěžujícím způsobem, skrytou kamerou, a představuje excentrickou Camillu (Camille Cottin), která se chce mít dobře, aniž by pro to musela něco dělat. Bylo by přece pod její úroveň chodit do práce a vydělávat si na průměrný život. Když nemůže zdědit peníze po matce (protože stále žije), rozhodne se dobře vdát. Po zvážení všech alternativ jí vyjde jako nejlepší partie člen královské rodiny, a proč ne třeba britský princ Harry? Je sice zrzek, ale budiž… Takže hurá do Londýna!

Za doprovodu energické hudby se herečka vrhá do extrémních situací, přičemž ji nespouští z dohledu skrytá kamera. Zbytek je jen na ní a reakcích nic netušícího okolí. Navzdory scénkovitému rázu se režisérům daří zachovat snímku děj a strukturu, a nebojí se jít až na hranici možností… Třeba do vazby. Nápady, bezprostřednost a pohotovost Camille Cottin jsou rozhodně obdivuhodné.

Svou samozřejmou arogancí, hrubostí a nadřazeností vyvádí z míry všechny kolem.Po úvodu v Paříži se dostáváme do Londýna, kde chování hlavní hrdinky působí ještě extrémněji v kontrastu s britskou slušností a odměřeností. Výborná představitelka Camilly si dokonale osvojila všechny nešvary Paris Hilton a jí podobných nafintěných slečinek. Svou samozřejmou arogancí, hrubostí a nadřazeností vyvádí z míry všechny kolem. Možná právě díky těmto prvkům může komedie velmi dobře pobavit pánskou část publika, která nejspíš více vnímá moderní trend zlatokopek, jenž jdou tvrdě za majetkem, nic neumí, ale zároveň mají pocit, že jsou něco víc než zbytek lidstva.

Jedním z nezbytných prvků scének se skrytou kamerou však bývá i ono odhalení pro ostatní účastníky, že šlo o nahranou situaci. Takto časem chtě nechtě přestaneme vnímat, že okolí nic netuší, a nevychutnáme si naplno absurdní situace a chování, které Camille prochází. Takto nám filmaři až při závěrečných titulcích připomenou, co se jim vlastně povedlo.

Camille jako „Borat v sukních“ nastavuje zrcadlo trendu moderní doby, zlatokopkám, které opovrhují ostatními a touží po bohatství, aniž by hnuly prstem. I když se spousta situací zdařila, na 82 minut je to přece jen příliš jednostranná zábava.

„Vy chcete vidět Eiffelovku? To je kýč. Ukážu vám, kde jsem přišla o panenství.“

parizska_blbka_2015_foto_11

Naučit Camillu slušnému chování dámy je „nadbritský“ úkol.

parizska_blbka_2015_foto_07

Je čas na novou choreografii!

parizska_blbka_2015_foto_06

70%

Pařížská blbka / Connasse, Princesse des Coeurs

Camille jako "Borat v sukních" nastavuje zrcadlo trendu moderní doby, zlatokopkám, které opovrhují ostatními a touží po bohatství, aniž by hnuly prstem. I když se spousta situací zdařila, na 82 minut je to přece jen příliš jednostranná zábava.