We are your friends – recenze

we_are_your_friends_plakat1„Zajímavě zpracovaný exkurz do DJské branže.“

Film o tom, co to obnáší být dobrým DJem, jak si v Americe spolehlivě vydělat majland a co všechno zažijete v nočních hudebních klubech. V hlavní roli Zac Efron jako snaživý a zatím neznámý DJ Cole zkouší prorazit se svou skladbou. I když si zatím nenašel svůj styl, lidi umí pořádně roztančit. Jednou si jeho schopnosti probudit v tělech rytmus všimne hvězda DJského nebe James (Wes Bentley) a vezme ho pod svá křídla.

Cole se tak zlepšuje ve skládání muziky a pomalu, ale jistě se zamilovává do Jamesovy přítelkyně Sophie. Zároveň se svými třemi kamarády začne vydělávat peníze ve firmě, která vykupuje domy od lidí, jimž hrozí vystěhování. V roli nemorálního makléře uvidíme Jona Bernthala, který si po slavném seriálu The Walking Dead zahrál dalšího negativního hrdinu.

We are your friends by se skoro hodil jako vzdělávací snímek pro středoškolské studenty. Viděli by, jak lidem ubližuje pití a drogy, neférové jednání a co všechno můžeme dokázat zapálenou prací. Poměrně věrně se drží konceptu amerických scénářů: od nuly poctivou dřinou dosáhneme úspěchu. Je lepší nedívat se před návštěvou kina na trailer, protože v něm uvidíme ty nejzajímavější momenty a děj je pak předvídatelnější víc, než by bylo prospěšné (pokud to vůbec někdy může být ku prospěchu).

Za dobrým DJským kouskem se ukrývá práce, talent i nápad. Tohle minus je ale kompenzované velmi zajímavým filmovým zpracováním, které nás občas přenese do animáku a jindy zase na stránky naučné encyklopedie. I závěr příběhu je hodně povedený. Divákům, kteří elektronickou hudbu nemusí, navíc snímek ukazuje, že za dobrým DJským kouskem se ukrývá práce, talent i nápad. Těžko ale říct, jestli obsahově nebude pro zkušené bardy z téhle branže film co do hudebního obsahu příliš jednoduchý.

Název je daleko spíše než vyjádřením opravdové podstaty snímku marketingovým tahem. Prohlášení „We are your friends“ používá šéf makléřské firmy, když vysvětluje mladým hrdinům, že oni vlastníky domů před krachem neokrádají ani jim neničí život, ale že jsou vlastně jejich přátelé. Tato epizoda je sice podstatnou částí filmu, ale zdaleka ne jeho jádrem.

Celkově toto hudební a romantické drama od režiséra Maxe Josepha nikoho neurazí a jeho morální poselství se nám dostane pod kůži. Nemusí se ho bát ani odpůrci elektronické muziky, naopak je to nevtíravý a zajímavý exkurz do téhle branže.

A za chvíli to přijde… animátorská pecka z roztékajících se obrazů na zdech.

we_are_your_friends_foto_06

128 BPM – magické číslo, kterým roztančíte dav.

we_are_your_friends_bl_tr2

Cole ji miluje víc. Ale vyhraje ji pro sebe?

we_are_your_friends_foto_07

55%

We are your friends

Celkově toto hudební a romantické drama od režiséra Maxe Josepha nikoho neurazí a jeho morální poselství se nám dostane pod kůži. Nemusí se ho bát ani odpůrci elektronické muziky, naopak je to nevtíravý exkurz do téhle branže, navíc zpracovaný velmi zajímavým způsobem.