Gangster Ka – recenze

gangster_ka_2015_plakatPoutavý příběh o tom, jak se ze sympatického podvodníka stal gangster.

Příběh o ostravském a nadmíru inteligentním a podnikavém podvodníkovi „Káčkovi“ je inspirovaný knihou Jaroslava Kmenty s názvem Padrino Krejčí, která popisuje osudy známého českého kontroverzního podnikatele Radovana Krejčíře. Tvůrci ale upozorňují, že jim šlo především o snahu zachytit obrázek jedné doby, než že by se snažili věrně kopírovat Krejčířův příběh. I když je pravda, že pro větší autenticitu scénáristé spolupracovali s bývalými policejními vyšetřovateli.

Od začátku až do konce je to zajímavá podívaná.Co se spojitostí s reáliemi ohledně Krejčíře týče, je možná nejlepší, když je vůbec neznáme nebo od nich odhlédneme a užíváme si prostě dobře natočený film. Nejlepší biják všech dob z toho asi nebude, ale od začátku až do konce je to zajímavá podívaná. Podnikatele Kraviece přezdívaného Káčko hraje vynikajícím způsobem Hynek Čermák. Charismatický Predrag Bjelac ztvárnil Dardana, Kraviecova albánského „bráchu“ a jeho pravou ruku, který působí tak sympaticky a charakterně, že se na něj za ty stovky nájemných vražd snad ani nemůžeme zlobit.

Skvělé na snímku je, že hlavní postava se od začátku až do konce netváří jako pan velký drsňák s tímtéž nemilosrdným výrazem, ale vidíme ho v mnoha různých náladách a rozpoloženích, je uvěřitelný a zajímavý. Příběhem provází na střídačku nejméně dva „komentátoři“, z nichž jedním je právě Dardan. Režisér tím spojil užitečné s efektivním: mohl tak leccos ze zobrazovaného mafiánského podsvětí vysvětlit ve zkratce a zároveň přidal filmu další rozměr.

Určitě bychom našli něco, co by se dalo vytknout, jako občas nějaká co do smyslu méně srozumitelná pasáž anebo místy až příliš zkratkovosti. Celkově má ale tento kriminální thriller náboj i vtip, pěknou hudbu i filmové zpracování a hodně dobré herecké výkony. Užijeme si hlavně Hynka Čermáka, Predraga Bjelace, přesvědčivého Jaromíra Hanzlíka jako Káčkova otce a potěší nás i další (a vesměs samé známé) herecké tváře, například Tomáš Jeřábek nebo Alexej Pyško. Gangster Ka je na dobré úrovni a už kvůli českým reáliím nás bude bavit víc než mnoho podobných filmů americké produkce.

S dobrým právníkem za zády toho člověku hodně projde.

gangster_ka_2015_foto_11

Pohřeb mafiána jsou pro policajta takové malé Vánoce.

gangster_ka_2015_foto_13

A tehdy byl Sivák ještě Sivákem, teď už je z něj Řezník.

gangster_ka_2015_foto_04

80%

Gangster Ka

Určitě bychom našli něco, co by se dalo snímku vytknout, jako občas nějaká co do smyslu méně srozumitelná pasáž anebo místy až příliš zkratkovosti. Celkově má ale tento kriminální thriller náboj i vtip, pěknou hudbu i filmové zpracování a hodně dobré herecké výkony. Užijeme si hlavně Hynka Čermáka, Predraga Bjelace, přesvědčivého Jaromíra Hanzlíka jako Káčkova otce a potěší nás i další (a vesměs samé známé) herecké tváře, například Tomáš Jeřábek nebo Alexej Pyško. Gangster Ka je na dobré úrovni a už kvůli českým reáliím nás bude bavit víc než mnoho podobných filmů americké produkce.