Footloose: Tanec zakázán / Footloose – recenze

footloose_tanec_zakazan_posterRomantická komedie plná tance, zvratů a „Ameriky“.

Student maturitního ročníku Ren McCormack (Kenny Wormald) se po smrti matky odstěhuje z Bostonu ke svému strýci na maloměsto. Po tragické nehodě zde reverend Shaw Moore (Dennis Quaid) prosadil zákaz veřejného tancování a poslechu hlasité hudby. Ren je zvyklý na naprosto jiné poměry a hudba s tancem pro něj představuje neodmyslitelnou součást života. Rozhodně se proti nesmyslným předpisům bojovat, dostává se do konfliktu jak s policií, tak s vedením města. Aby toho nebylo málo, zamiluje se do reverendovy rebelské a nadpozemsky krásné dcery Ariel (Julianne Hough), která chodí s místním gaunerem Chuckem. Dokáže Ren prosadit petici a vrátit (nejen) mladým lidem v Bomontu svobodu?

Jediná taneční scéna hodná uznání je Renovo sólo ve staré hale.Celkově je snímek svým námětem předurčen k průměrnosti. Scenáristé Dean Pitchford a Craig Brewer dodrželi všechna klišé, která má správná americká romantická komedie pro náctileté slečny obsahovat. Sledujeme dvě základní dějové linie, oblíbenou dceru přísného otce, o jejíž srdce zápasí sympatický kluk s bezohledným drsňákem a boj proti autoritě. Škoda, že režisér Craig Brewer (Hustle a Flow, V řetězech) nedal více prostoru tanečním kreacím. Jediná taneční scéna hodná uznání je Renovo sólo ve staré hale. Jeho um značně převyšuje ostatní. Za zmínku stojí ještě přeměna Renova kamaráda Willarda (Miles Teller), který se v průběhu filmu tancovat naučí. Jen to celek poměrně narušuje a děj zbytečně zpomaluje.

Možná někteří diváci znali před zhlédnutím nového filmu z roku 2011 starou verzi s Kevinem Baconem v hlavní roli. Těm, kterým snímek přišel celkem originální, a nízké hodnocení kritiků považují za neoprávněné, může klasika z roku 1984 způsobit deziluzi. Nový počin totiž poměrně věrně napodobuje původní hudební drama. Objevují se podobné dialogy, slyšíme stejné písničky, byť v modernější verzi. Tentokrát je jen vše přehnanější: hodně postav prožívá rodinnou tragédii, náboženství hraje až nepříjemně významnou roli, tanec byl všem kromě jediné výjimky dán do vínku.

Kvalitu snímku samozřejmě výrazně ovlivňují i herecké výkony. Aktéři Footloose nám nabídli výkony průměrné až lehce nadprůměrné. Jullianne Hough často hraje ve filmech, kde se zpívá či tančí, takže je ve své branži. Dennis Quaid zase perfektně ztvárňuje přísného, ochranářského a nábožensky založeného otce. Hudební složka je příjemná a chytlavá, dobře dokresluje atmosféru a nabídne vše od country po hip hop.

Footloose: Tanec zakázán víceméně splnil očekávání. Je použito dost klišé, postrádá více tanečních scén, z kterých by divákovi běhal mráz po zádech (ty nechybí v jiných tanečních filmech, např. Let´s dance). Na druhou stranu, některé části jsou natočeny chytlavě, snímek sedne mladému publiku. Ideální oddechový film na nedělní večer.

Country tanec je vášní všech.

footloose_tanec_zakazan_foto_05

Setkání Rena s rodiči Ariel, zatím v dobrém…

footloose_tanec_zakazan_foto_10

Půvabná Ariel s kamarádkami.

footloose_tanec_zakazan_foto_11

55%

Footloose: Tanec zakázán / Footloose

Footloose: Tanec zakázán víceméně splnil očekávání. Je použito dost klišé, postrádá více tanečních scén, z kterých by divákovi běhal mráz po zádech (ty nechybí v jiných tanečních filmech, např. Let´s dance). Na druhou stranu, některé části jsou natočeny chytlavě, snímek sedne mladému publiku. Ideální oddechový film na nedělní večer.