Moje tlustá řecká svatba 2 / My Big Fat Greek Wedding 2 – recenze

moje_tlusta_recka_svatba_2_plakatPočetná rodina, žádné soukromí, řecké zvyky. Vítejte v rodině Portokalosových.

Sedmnáctiletá Paris (Elena Kampouris) žije se svými rodiči Toulou (Nia Vardalos) a Ianem (John Corbett) doslova v sousedství zbytku své vyšinuté rodiny. Paris by nejradši ze všeho zapadla na americké střední škole do kolektivu. Ale s všudypřítomným příbuzenstvem, které si potrpí na projevy svého řeckého původu, modrobílým domem s obrovskou řeckou vlajkou počínaje a povinností najít si zásadně řeckého partnera a zplodit potomstvo konče, to moc nejde. Proto se rozhodne následovat své sny a odejít na vysokou školu do New Yorku. Rodiče se s tím budou muset smířit!

Avšak příběh pubertální dívky představuje jen malý zlomek toho, co Moje tlustá řecká svatba 2 nabízí. Nekompromisní hrdá hlava rodiny Gus (Michael Constantine) objeví, že oddací list ze svatby s jeho ženou Mariou (Lainie Kazan) je neplatný. Fakt, že by pár spolu žil nadále nesezdaně, popírá všechny zásady rodu Portokalosových. Gus je tudíž donucen překonat tvrdohlavost a řádně požádat svou polovičku po padesáti letech o ruku. Obrovské svatební přípravy se dávají do pohybu. Tetičky, sestřenice i bratranci přiloží ve finanční nouzi ruku k dílu a k oltáři rázem kráčí dvojice, u které bychom to opravdu nečekali.

U této rodinné komedie se člověk rozhodně nenudí.U této rodinné komedie se člověk rozhodně nenudí. Již zmíněné dvě hlavní dějové linie jsou proloženy dalšími mini epizodami ze života členů rodiny. Toulin a Ianův boj s manželským stereotypem, přiznání homosexuality Toulina bratrace Angela (Joey Fatone) i vše ostatní do sebe krásně zapadá. Není divu, scénáře se tradičně ujala Nia Vardalos a s režisérem Kirkem Jonesem (Kouzelná chůva Nanny McPhee, Všichni jsou v pohodě) stvořili příběh o lidských nejistotách, nedokonalostech a snech. Spolu s ukázkou řeckých zvyků, krásnými kostýmy tety Vouly (Andrea Martin), rozmanitou hudbou pod velením Christophera Lennertze a převážně příjemnou atmosférou vytváří ideální odpočinkový film.

Diváci, kteří viděli první díl, jistě ocení, že v pokračování zůstalo zachováno původní obsazení herců v hlavních i vedlejších rolích. To nebývá pravidlem, zvláště když se druhý díl natáčí po těžko uvěřitelných třinácti letech. Trochu matoucí může být (ne)změněný vzhled postav. Zatímco Gus s Ianem vypadají starší o 20 let, prababičce Maně-Yiayie (Bess Meisler) nebo Toule nepřibyla jediná vráska. Typické znaky postav však zůstaly u všech zachovány, a tak se lze ve filmu orientovat snadno. Výhodou je, že snímek bez problémů pochopí i ten, kdo neviděl první díl. Znalci obou snímků mají pouze ucelenější a hlubší obraz o osudech ztřeštěné rodiny Portokalosových.

Moje tlustá řecká svatba 2 představuje prototyp oddechové komedie (nejen) pro milovníky řecké kultury. Po komerčně velice úspěšném prvním dílu se vracíme k slastem a strastem jednoho početného rodinného klanu. Film nabízí vtipné scénky, s kterými se ztotožní jakýkoliv jedinec s všetečnou rodinou, ale i poučení, že v kolektivu je síla. I když zrovna nestojíme o dohled a „cenné“ rady do života, naši blízcí to s námi myslí dobře. Filmoví kritici zvyklí na artová alternativní festivalová díla by pravděpodobně tento kousek nevychválila do nebes, od nenáročného širokého publika však tvůrci mohou očekávat spokojenost.

Teta Voula udílí tipy na zpestření milostného života.

moje_tlusta_recka_svatba_2_foto_03

„Řekni mi jakékoliv slovo a já ti dokážu, že pochází z řečtiny.“

moje_tlusta_recka_svatba_2_foto_04

Proč musíme mít tak šílenou rodinu?

70%

Moje tlustá řecká svatba 2 / My Big Fat Greek Wedding 2

Moje tlustá řecká svatba 2 představuje prototyp oddechové komedie (nejen) pro milovníky řecké kultury. Po komerčně velice úspěšném prvním dílu se vracíme k slastem a strastem jednoho početného rodinného klanu. Film nabízí vtipné scénky, s kterými se ztotožní jakýkoliv jedinec s všetečnou rodinou, ale i poučení, že v kolektivu je síla. I když zrovna nestojíme o dohled a „cenné“ rady do života, naši blízcí to s námi myslí dobře. Filmoví kritici zvyklí na artová alternativní festivalová díla by pravděpodobně tento kousek nevychválila do nebes, od nenáročného širokého publika však tvůrci mohou očekávat spokojenost.