Hardcore Henry – recenze

hardcore_henry_2015_plakatTenisky zašněrovat, pistole nabít, nože naostřit a můžeme začít.

Jak již název napovídá, akční sci-fi Hardcore Henry nebude pro každého a po zhlédnutí několika obrázků a ukázek z filmu, jsme v této teorii pouze utvrzeni. Tvůrci se na první pohled inspirovali drsnými počítačovými hrami, kdy se veškeré dění odehrává z našeho pohledu. To my jsme hlavním hrdinou bláznivého dobrodružství. My skáčeme z okenní římsy na střechu, mácháme kolem sebe noži a nemilosrdně kosíme všechny, kdo nám jdou po krku.

Ale popořadě. Hardcore Henry začíná ve sterilní laboratoři, ve které nás, respektive Henryho vzbudí krásná blondýna (Haley Bennett), nasadí mu snubní prstýnek a řekne, že ho miluje a zachránila mu život. Henry si nic nepamatuje a nezbývá mu nic jiného, než jí věřit. Za pár okamžiků ovšem poklidné zkoumání nového já končí a do tajné základny vtrhne slizký a tak trochu excentrický blonďatý padouch Akan (Danila Kozlovsky). V tu chvíli začíná nepřetržitá honička, ve které jde všem zúčastněným o život.

Pokud se ptáte, jestli promo obcházející snímek tak trochu nemlží a je skutečně pravda, že se celý film odehrává z prvního pohledu, tak opravdu nelže. Celou dobu sledujeme dění Henryho očima. Což znamená, že se můžeme těšit na dlouhé záběry bez zdánlivého střihu. I přiznané a nutné střihy, které jsou na první pohled vidět, výrazně neruší a zachovávají tempo snímku. Tato audiovizuální nálož a atak na naše smysly může způsobit až lehkou nevolnost.

Nefalšovaná klučičí radost z 90 minut dlouhého snímku doslova čiší.Koprodukční americko-ruský akčňák sice neměl závratný rozpočet, ale na celém výsledku je vidět, že si tvůrci s jeho tvorbou opravdu vyhráli. A co víc, neskutečně je to bavilo. Ta nefalšovaná klučičí radost z 90 minut dlouhého snímku doslova čiší. Menší finanční možnosti jsou sice někdy znát, ale na výsledné hravosti to nijak neubírá. Jako příklad za všechny uveďme kostým záporáka s plamenometem, který jakoby vypadl z Běžícího muže s Arnoldem Schwarzeneggerem z roku 1987.

Vzhledem k tomu, že se prakticky jedná o zfilmovanou misi z opravdu drsné počítačové hry, nikoho zřejmě nepřekvapí, že stříkající krev, promáčklé lebky a utržené končetiny k ději neodmyslitelně patří. Milým překvapením je humor, kterým je celé akční sci-fi protknuto. Se svou troškou do mlýna v tomto ohledu přichází Jimmy (Sharlto Copley). Skvěle zvolený je i hudební doprovod. Krvavá řežba za doprovodu písně Don’t Stop Me Now od Queenů nemá chybu.

Hardcore Henry je počinem, který vybočuje ve všech ohledech a rozhodně není pro každého. Spojení obrovského množství násilí, vulgarit a zejména způsobu vyprávění z pohledu první osoby není vhodné pro rodinnou návštěvu kina či strávení poklidného večera u televizní obrazovky. Toto akční sci-fi není masovou záležitostí, ale je určeno pro všechny, kteří mají rádi něco nového, počítačové hry, akci, béčka z 80. let, humor a až dětinskou hravost.

Těm moderním vychytávkám dojde šťáva vždy v tu nejnevhodnější chvíli.

hardcore_henry_2015_foto_06

Trpíte akrofobií? Tak to dnes máte špatný den.

hardcore_henry_2015_foto_07

Každý akční hrdina musí zvládat víc věcí najednou.

hardcore_henry_2015_foto_10

80%

Hardcore Henry

Hardcore Henry je počinem, který vybočuje ve všech ohledech a rozhodně není pro každého. Spojení obrovského množství násilí, vulgarit a zejména způsobu vyprávění z pohledu první osoby není vhodné pro rodinnou návštěvu kina či strávení poklidného večera u televizní obrazovky. Toto akční sci-fi není masovou záležitostí, ale je určeno pro všechny, kteří mají rádi něco nového, počítačové hry, akci, béčka z 80. let, humor a až dětinskou hravost.