Bella a Sebastian: Dobrodružství pokračuje / Belle et Sébastien, l’aventure continue – recenze

bella_a_sebastian_2_2015_plakatKonečně nový film pro děti s tradičním tématem.

Kniha Bella a Sebastian baví děti již několik generací a dočkala se mnoha více či méně úspěšných filmových zpracování. Posledním takovým počinem byl stejnojmenný snímek francouzské produkce z roku 2013. Letos přichází pokračování Bella a Sebastian: Dobrodružství pokračuje, s již osvědčenými herci. Příběh a historie postav sice vychází z prvního dílu, objevuje se ale i nový děj, který na předchozí část dobře navazuje.

Vše začíná první školní den roku 1945, kdy Sebastian očekává návrat Angeliny, která působila během války v odboji. Její letadlo však havaruje v lesích a malý chlapec i se svým věrným psem, se vydává ji zachránit. Jak už to bývá, cesta jim přinese mnoho dobrodružství a nečekaných zvratů, které vždy pohotově zachrání neobyčejně chytrá a duchapřítomná Bella. Mimo jiné Sebastian potká ztraceného otce, načež se ukáže, jestli bude schopen s ním navázat vztah.

Jednu z hlavních rolí zde hrají krásné francouzské Alpy.Dospělý divák bude při sledování všech situací a rošťáren malého chlapce místy nesvůj a možná bude považovat hlavního hrdinu za zbytečně zlobivého, ale přesto si vzpomene na své dětství, kdy byl jeho svobodnou povahou také okouzlen. Mimochodem, Félix Bossuet, francouzský herec, který ztvárnil roli Sebastiana, byl vybrán z téměř dvou a půl tisíce uchazečů a podle režiséra Christiana Duguaye je mimořádně talentovaný.

Dobrodružství pro celou rodinu je po technické stránce velmi kvalitně zpracováno a jednu z hlavních rolí v něm hrají krásné francouzské Alpy. Dále se tu objevuje také mnoho zvířecích herců, a pokud jsou zvířata vytvořena počítačem, není to poznat. V tomto ohledu odvedli filmaři kus poctivé práce. Samotnou Bellu hrají rovnou čtyři psi. Podle slov tvůrců se každý z nich povahou hodil na jiný typ scén. I když je motiv přátelství dítěte a psa v kinematografii mnohokrát omílaný, i díky své nadčasovosti nepůsobí ohraně.

Bella a Sebastian 2: Dobrodružství pokračuje je kvalitně natočený film, který vychází z úspěšné předlohy. Nabízí klasické téma a nepřináší nic nového. Po dlouhé době se jedná o příběh pro děti, který je relativně blízko realitě. Pokud vás tedy již nudí superhrdinové a různé kreslené postavičky, vezměte děti na dobrodružství do francouzských Alp.

Bella a Sebastian dokáží sáňkovat za každého počasí.

bella_a_sebastian_2_2015_foto_20

Sebastian poznává svého ztraceného otce.

bella_a_sebastian_2_2015_foto_07

Při cestě za záchranou Angeliny musejí mladí dobrodruzi překonat lesní požárem.

bella_a_sebastian_2_2015_foto_18

70%

Bella a Sebastian 2: Dobrodružství pokračuje

Bella a Sebastian: Dobrodružství pokračuje, je kvalitně natočené pokračování úspěšného příběhu, s dobrým obsazením jak dětských, tak i zvířecích herců. Je to klasický film pro děti, který zaujme v současné nabídce superhrdinů a animovaných postaviček.