Týpci a zbraně / War Dogs – recenze

typci_a_zbrane_2016_plakatJak hloupý Honza k obchodu se zbraněmi přišel.

David Packouz (Miles Teller) sice žije s krásnou přítelkyní Iz (Ana de Armas) ve slunném Miami, ale jinak se mu zrovna nevede. Střídá jedno zaměstnání za druhým, například masíruje záda těm úspěšnějším, jeho podnikatelský záměr se s úspěchem nesetká („Přece byste nezabalil ještěrku do kašmíru.“), vše změní až setkání s kamarádem z dětství Efraimem Diverolim (Jonah Hill). I když se o něm šíří nepěkné historky, David se potřebuje postarat o partnerku a budoucí rodinu, a Efraim má přece plán…

Příběh mladíků, kteří se vetřeli mezi zbrojní smetánku.I malé firmy se totiž mohou ucházet o zakázky pro americkou armádu, a díky válce v Iráku je pořád něco potřeba. Efraim jako obratný manipulátor a charismatický lhář zvládá sehnat investora, zjistit ceny konkurence a zpracovat kdejaký problém. David mu začne s obchodem se zbraněmi a municí pomáhat a už se roztáčí nebezpečný kolotoč, který může stát někoho i život. Příběh mladíků, kteří se vetřeli mezi zbrojní smetánku, poprvé přinesl na veřejnost magazín Rolling Stone v roce 2011. Už v této době si režisér Todd Phillips vysnil do role lehce slizkého Efraima právě Jonaha. Jeho protivný hekavý smích ještě dlouho nedostaneme z hlavy.

Phillips se podílel částečně i na scénáři, a po Pařbě ve Vegas a Boratovi zabrousil k vážnější tematice. Pořád ale neztrácí humor a nadhled, takže celý příběh působí trochu absurdně, podobně jako právě historky z prohýřené noci v Las Vegas. Ovšem diváka stále občas zamrazí, když si vzpomene, že jde z velké míry o pravdivé události…

Lži a manipulace nejsou nijak zvlášť promyšlené, takže nás neohromí žádné sofistikované plány, zvraty víceméně očekáváme. Vše jde jako po másle, hrdinové občas přijdou k obchodu jako slepý k houslím. Největší zakázku jim umožní uskutečnit Henry Girard, patřící už mezi špičkové „grázly“. V této roli se skvěle vyjímá Bradley Cooper.

Divák víceméně od začátku vidí, že Eifram by pro pár dolarů prodal i kamarádovu ledvinu, David je zase obrovský naivka a nechá se do všeho navézt. Nebezpečí oboru si neuvědomuje a morální otázky, před které ho staví Iz, nijak neřeší. Jen nám stokrát zopakuje, že ještě nedávno byl masér v Miami a teď spokojeně vydělává na prodeji zbraní do Iráku. Kdyby si někdo ještě nevšiml. Byl tento člověk skutečně takový důvěřivý trouba, nebo se prostě nechal (za)prodat? Žádné sofistikované zamyšlení nad proměnlivou morálkou a životními hodnotami nečekejte, jde spíše o drsnější a dramatičtější komedii. Jenže jen ta komediální část je pořádně vypilovaná, pokud chce Phillips balancovat mezi více žánry, má ještě na čem pracovat.

Dva nezkušení mladíci se pustili do obchodu se zbraněmi a nevedlo se jim vůbec špatně. Jen pak trošku podváděli… Komedie, která není tak úplně komedie, ale její dramatický aspekt je až příliš povrchní. Potěší skvělý soundtrack, občasné komické postavičky jako pašerák Marlboro nebo výstupy Bradleyho Coopera. Materiál nabízel víc, postavy z toho vychází trochu ploše, čitelně a bez vývoje. Takže jen lehce nadprůměrný, ale stále zábavný film.

Jste nervózní před schůzkou v Pentagonu? Zkuste si zahulit.

typci_a_zbrane_2016_foto_01

Čím se zabavit na dovolené…

typci_a_zbrane_2016_foto_03

V prospektech vypadal ten hotel o dost líp.

typci_a_zbrane_2016_foto_06

65%

Týpci a zbraně / War Dogs

Dva nezkušení mladíci se pustili do obchodu se zbraněmi a nevedlo se jim vůbec špatně. Jen pak trošku podváděli... Komedie, která není tak úplně komedie, ale její dramatický aspekt je až příliš povrchní. Potěší skvělý soundtrack, občasné komické postavičky jako pašerák Marlboro nebo výstupy Bradleyho Coopera. Materiál nabízel víc, postavy z toho vychází trochu ploše, čitelně a bez vývoje. Takže jen lehce nadprůměrný, ale stále zábavný film.