Devátý život Louise Draxe / The 9th Life of Louis Drax – recenze

Duše se vrátí na zem, až když se cítí v bezpečí.

Louis Drax (Aiden Longworth) by mohl být průměrný devítiletý kluk s vykulenýma očima a směšným účesem. Se svou půvabnou matkou Natalií (Sarah Gadon) a nevlastním otcem Peterem (Aaron Paul) by dohromady mohli tvořit spokojenou rodinku. Jenže Louis je magnet na nehody, osmkrát těsně unikl smrti, lehká zranění už ani nepočítá. Chodí k terapeutovi (Oliver Platt), z kterého si víc dělá srandu, než aby se mu svěřil, proč je neustále jednou nohou v hrobě a jak ho trápí hádky rodičů. Během pikniku u příležitosti chlapcových 9. narozenin zasáhne Draxovi další tragédie. Louis spadne z vysokého útesu a v nemocnici je prohlášen za mrtvého. Po dvou hodinách v márnici však znovu začne dýchat.

Pacienta se ujme Dr. Allan Pascal (Jamie Dornan), odborník na dětské kóma, ve kterém se nyní Louis nachází. Louisův případ je velmi neobvyklý a okolnosti nehody podezřelé. Peter zmizel neznámo kam a šokovaná Natalie utěšuje žal v Allanově náruči. Nejspíš proto jim chodí výhrůžné dopisy, nesmyslně podepsané jménem Louis Drax. Doktor věří, že i člověk, který upadne do kómatu, dokáže komunikovat s vnějším světem. Rozhodne se propojit s chlapcovou myslí. Podaří se mu tak objasnit, co se stalo v osudový den u útesu a kdo je viníkem Louisových zranění?

Devátý život Louise Draxe si hraje s divákovou myslí.Devátý život Louise Draxe si hraje s divákovou myslí, z části se odehrává v protagonistově podvědomí, z části v reálném světě. Thriller byl stvořen podle stejnojmenné knižní předlohy britské spisovatelky Liz Jensen. Filmového zpracování se ujal režisér Alexandre Aja (Hory mají oči, Zrcadla) spolu se scenáristou Maxem Minghellou. Mrazivou a současně smutnou atmosféru dokázala podtrhnout temná hudba Patricka Watsona, rafinované úhly pohledu kamery, které odkrývají pouze část pravdy, měl na starosti Maxim Alexandre. Ten v minulosti několikrát spolupracoval s Alexandrem Ajou.

Velkou měrou se na kvalitě a vyznění filmu jako vždy podíleli herci. Žádná postava nepůsobí vyloženě (ne)sympaticky. Louis je chytřejší a vyspělejší než všichni ostatní nebo se tak přinejmenším soudě podle jeho dospěláckých řečí cítí. Představuje ústřední bod děje a velkou neznámou. Udržuje diváky v napětí více než 100 minut i přes fakt, že má nehybně ležet na nemocničním lůžku. Sarah Gadon ztvárnila roli nevinné a zdrcené krásky přesvědčivě, zvlášť když Natalie vůbec není tím, kým se zdá být… Peter a Allan reprezentují dvě výrazné mužské postavy. Peter v nás po celou dobu vzbuzuje rozpolcené pocity. Vnímáme otcovskou lásku, ale současně je nám podsouván jako viník synova úrazu a zločinec na útěku. Ve chvíli, kdy pochopíme Louisovy sny o postavě porostlé řasami připomínající člena posádky Davyho Jonese, však musí i nejzarputilejší Peterovi odpůrci přehodnotit názor. Vedle něj nepůsobí Jamie Dornan alias Dr. Pascal moc zajímavě. Zazáří snad jen ve vrcholové scéně, kdy se v hypnotickém stavu spojí s Louisovou myslí a promlouvá za něj. Tak jako tak ukázal, jako ostatně už v Anthropoidu, že zvládá vážnější role než je Christian Grey z Padesáti odstínů šedi.

Thriller Devátý život Louise Draxe nabízí kriminálku, horor a hru s představami a realitou v jednom. Originální příběh je spletitý, ale dobře pochopitelný. Tvůrci často mění prostředí, užijeme si malebnou kanadskou přírodu i kliniku s dětmi v kómatu, která působí přinejmenším znepokojivě. Populární tvář Jamieho Dornana vyvažují méně známí herci v hlavních rolích a dohromady tvoří skupinku, která svými činy dokáže vyvolat silné emoce. Love story mezi Allanem a Natalií je trochu přehnaná, ale jinak se jedná o povedené dílo – po rozuzlení zápletky zůstane divák ještě pár chvil v šoku.

Louis by si nepřál nic jiného, než aby byli všichni tři šťastní.

devaty_zivot_louise_draxe_2016_foto_03

Jenže to tak není a sezení s psychologem moc nepomáhají.

devaty_zivot_louise_draxe_2016_foto_16

Dokáže Dr. Pascal objasnit, co se stalo ?

devaty_zivot_louise_draxe_2016_foto_20

70%

Devátý život Louise Draxe / The 9th Life of Louis Drax

Thriller Devátý život Louise Draxe nabízí kriminálku, horor a hru s představami a realitou v jednom. Originální příběh je spletitý, ale dobře pochopitelný. Tvůrci často mění prostředí, užijeme si malebnou kanadskou přírodu i kliniku s dětmi v kómatu, která působí přinejmenším znepokojivě. Populární tvář Jamieho Dornana vyvažují méně známí herci v hlavních rolích a dohromady tvoří skupinku, která svými činy dokáže vyvolat silné emoce. Love story mezi Allanem a Natalií je trochu přehnaná, ale jinak se jedná o povedené dílo - po rozuzlení zápletky zůstane divák ještě pár chvil v šoku.