Odvrácená strana měsíce / Die Dunkle Seite des Mondes – recenze

odvracena_strana_mesice_2015_plakatKaždý máme v hloubi duše svého pana Hyda, jenom o tom ještě pořádně nevíme.

Spořádaný občan, milující manžel, úspěšný právník, to vše a mnohem více je Urs. Jednoho dne se však přímo před jeho očima zastřelí jeho kolega. To Ursem naprosto otřese a zhroutí se celý jeho svět. Potkává mladou ženu a dostává se do zvláštní společnosti. Zde zažije, jaké to je, když je člověk pod vlivem omamných látek, konkrétně jde o jistý druh houbiček. Po této zkušenosti se však Urs již nezvratně změní. Začne se chovat zvláštně, je agresivní a sám ani neví pořádně proč. Odkrývá se jeho druhá temná tvář, kterou doteď nikdo, ani on sám, neznal. Ale co když je tato jeho nová tvář vlastně tím, jakým doopravdy vždycky byl?

Tvůrci se tu také rozhodli zkoumat zajímavý prvek, a to je vliv drog na lidský mozek. Režisér Stephan Rick přináší divákům snímek, který by se dal považovat za moderní variaci klasického příběhu doktora Jekylla a pana Hyda. Charismatický a všemi oblíbený právník se ze dne na den stává takřka psychopatem. Tvůrci se tu také rozhodli zkoumat zajímavý prvek, a to je vliv drog na lidský mozek. Je to v zásadě psychologický thriller, který se snaží odpovědět na otázku: jak se projevují drogy na lidském chování a jaké můžou mít nechtěné vedlejší účinky. Je to zcela jistě zajímavý problém a na celý film to vrhá unikátní pohled.

Mezi herci se blýskli zejména dva jedinci, jeden méně známý, druhý trochu více. Tím prvním je Moritz Bleibtreu, který zazářil v roli hlavního hrdiny Urse. Změny nálad, emociální výkyvy a komplexnost celé postavy zvládl s přehledem. Druhou tak trochu celebritou tohoto snímku je Jürgen Prochnow. Tento veterán filmového průmyslu, který vám může být tzv. „odněkud povědomý“ díky snímkům jako Policajt z Beverly Hills 2, Soudce Dredd, Air Force One, Anglický pacient či Šifra mistra Leonarda a dalších, si tentokráte zahrál hlavního tak trochu záporáka a nezklamal. Je to velmi charismatický herec a na jeho rolích se to často odráží, zde nešlo o výjimku. Byl to ten tip padoucha, kterého z celé duše nenávidíte. V thrilleru se objevili Nora von Waldstätten, Luc Feit, Bartosch Lewandowski, Anuk Ens, Nino Porzio a mnozí další.

Po vizuální stránce se dá tento snímek považovat za takovou zvláštnost. Každá scéna totiž tak trochu připomíná obrazy, které vídáme na stránkách Instagramu. Obrázky jsou jaksi upravené a naaranžované, ze začátku to působí trochu uměle a zvláštně, ale když si zvykneme, zjistíme, že to k tomu filmu tak nějak patří. Projevilo se na tom proslavené německé puntičkářství, doslova všechno má na každém obrazu své místo, vše spolu perfektně ladí. Tento vizuální efekt lahodí oku a dobře se na to dívá. Dalším aspektem je nevýrazná hudba, která by asi jinak byla docela rušivá a do celkového vyznění by ani nepasovala. Výraznou roli hrála krásná příroda, která působí jako namalovaná, jako kdyby byla z již zmíněného Instagramu. Důležitým elementem je také kontrast moderního města a divokého lesa, v tom se odráží i hrdinova změněná osobnost. Film působí velmi uměleckým dojmem. Je vidět, že si s ním tvůrci opravdu pohráli.

Odvrácená strana měsíce je napínavý thriller se zajímavou zápletkou a stojí za to ho zhlédnout z několika důvodů. Někoho může zaujmout poutavý příběh, který má psychologický nádech a zkoumá reálný problém. Je to sice thriller, ale to, co se v něm děje, je realistické a dá se tomu snadno uvěřit, není to nic, nad čím bychom vrtěli hlavou, že „to se přece ve skutečném životě stát nemůže“. Jiné zaujme právě psychologická stránka filmu, která se zabývá užíváním drog a jejich následky na chování člověka. A jestli nepatříte ani do jedné z těchto dvou diváckých skupin, tak oceníte jeho vizuální stránku, která je velmi unikátní a jistě upoutá oko každého diváka. Je to prostě kvalitně odvedená práce, typicky německy.

Urs má za úkol dosáhnout fúze dvou velkých farmaceutických společností.

odvracena_strana_mesice_2015_foto_03

Jeho šéf do něj vkládá velké naděje.

odvracena_strana_mesice_2015_foto_09

Před svými problémy však Urs utíká do lesa, který na něj má uklidňující účinek.

odvracena_strana_mesice_2015_foto_10

75%

Odvrácená strana měsíce / Die Dunkle Seite des Mondes

Odvrácená strana měsíce je napínavý thriller se zajímavou zápletkou a stojí za to ho zhlédnout z několika důvodů. Někoho může zaujmout poutavý příběh, který má psychologický nádech a zkoumá reálný problém. Je to sice thriller, ale to, co se v něm děje, je realistické a dá se tomu snadno uvěřit, není to nic, nad čím bychom vrtěli hlavou, že „to se přece ve skutečném životě stát nemůže“. Jiné zaujme právě psychologická stránka filmu, která se zabývá užíváním drog a jejich následky na chování člověka. A jestli nepatříte ani do jedné z těchto dvou diváckých skupin, tak oceníte jeho vizuální stránku, která je velmi unikátní a jistě upoutá oko každého diváka. Je to prostě kvalitně odvedená práce, typicky německy.