Jak se zbavit nevěsty – recenze

jak_se_zbavit_nevesty_2016_plakatLíbivá česká komedie s jediným zádrhelem. Nevěrohodnou zápletkou.

Lenka Vlasáková a David Matásek jako rodiče, kteří se navzájem respektují, skvěle si rozumí nejen oni, ale i jejich rodiny a společně tráví čas se svým synem Tobiášem. V čem je problém? Manželé Eva a Honza už jsou dávno rozvedení. Filmu nepříliš známého režiséra Tomáše Svobody nechybí vtip, dobří herci a na míru šitá hudba. Těžko ale věříme peripetiím, do kterých se postavy dostávají.

Eva (Lenka Vlasáková) je úspěšná majitelka cukrárny, Honza (David Matásek) zubař na rodinné klinice. Společně mají syna Tobiáše, kterého milují a vzorně vychovávají. Přestože jsou už několik let rozvedení, vztah jim skvěle klape. Vždycky byli víc než kamarádi. Nebo ne?

Když přeskočí jiskra na Evině straně, už je pozdě. Místo prstýnku se od Honzy dočká seznámení s nastávající manželkou Lindou (Andrea Kerestešová). Eva má rozum a jde stranou, do situace se ale vloží Tobiáš a Evina matka (Jana Švandová), moderátorka rozhlasového pořadu pro sebevědomé ženy. V kombinaci s rodinným výletem, kde se má rozhodnout o tom, jestli novým vedoucím zubařem na rodinné klinice bude Honza nebo jeho bratr, je o zábavu postaráno.

Věnuje se rodině, partnerství, srší humorem a trochu vysílá poselství.Jak se zbavit nevěsty už podle traileru směřuje dobrým směrem ve snaze stát se českou romantickou komedií, na které Češi slyší. Věnuje se rodině, partnerství, srší humorem a trochu vysílá poselství a pracuje s líbivou hudbou a kamerou. Něco mu však chybí. A to reálnost děje. Jistě filmy tu nejsou od toho, aby věrně kopírovali realitu, a už vůbec ne ty romantické. Ale příběh musí dávat smysl a nenutit diváka několikrát během sledování pozastavit se nad absurditou situace. Na sympatiích nepřidá ani americký styl, který prostupuje celým filmem od „miluju tě“ na konci telefonátu po „happy birthday“ na dědečkově oslavě sedmdesátin.

Samotný způsob vyprávění je ale povedený. Začátek i konec rámuje jedno obyčejné ráno, podobných spojovacích prvků scénář využívá několik. Jednotlivé dějové linky se střídají svižně, tempu snímku pomáhá i přibližně osmdesátiminutová stopáž. Na film svého žánru ideální. Jednoduchost zachovává stávající počet postav. Trochu zbytečné je umělé svedení všech jejich osudů v závěru.

Podle jména nepříliš známý režisér udělal dobře, že sáhl po zavedených hercích. Tomáš Svoboda s Vlasákovou spolupracoval na politické satiře Blonďatá bestie, s Matáskem natočil už dva roky starý film Hodinový manžel a těsně před Vánocemi mu půjde do kin Manžel na hodinu, v němž si opět zahraje Matásek. I ostatní protagonisté se s dialogy poprali se ctí a nepůsobí nepřirozeně. Pochvalu si zaslouží představitelé dětských rolí.

Jak se zbavit nevěsty se nestane filmem, ke kterému by se diváci vraceli, nebo si jej pamatovali déle než měsíc po zhlédnutí. Svůj záměr ale veskrze plní. Zároveň neurazí a nabízí oddychovou podívanou s kvalitními herci.

Matka jako profesionální poradkyně radí být mrchou.

jak_se_zbavit_nevesty_2016_foto_a05

Kamarádka by poslouchala svoje srdce.

jak_se_zbavit_nevesty_2016__foto_a03

Takže: bojovat proti sokyni nebo ustoupit a být kamarádkou?

jak_se_zbavit_nevesty_2016__foto_a01

60%

Jak se zbavit nevěsty

Jak se zbavit nevěsty už podle traileru směřuje dobrým směrem ve snaze stát se českou romantickou komedií, na které Češi slyší. Věnuje se rodině, partnerství, srší humorem a trochu vysílá poselství a pracuje s líbivou hudbou a kamerou. Něco jí však chybí. A to reálnost děje. Svůj záměr ale veskrze plní. Zároveň neurazí a nabízí oddychovou podívanou s kvalitními herci.