Pohádky pro Emu – recenze

pohadky_pro_emu_2016_plakatVánoční pohádka pro dospělé o tom, že nikdo by neměl být sám.

Petr Miller (Ondřej Vetchý) je starý mládenec, jehož život má přesný řád a emoce jsou něco, co do něj nepatří. Nemá ani moc přátel, poznamenal ho jeho zdánlivě chladný otec (Oldřich Vlach) a smrt matky, ze které ho obviňuje. Aby se nemusel se vztahy v rodině vypořádávat, žije už léta osamocený život v Anglii. Je to typický úředník, dohlížející v Londýně na imigranty uzavírající falešná manželství, aby získali občanství. Novou životní šanci mu dává až podivný telefonát od lékařky z pražské nemocnice, že jeho bývalá přítelkyně měla nehodu. Někdo se teď musí postarat o malou dceru, která je údajně jeho…

Pomalu se oťukávají a vytváří si vztah.I když Petr netuší, zda je skutečně otcem, ani nemá ponětí, jak vlastně vychovávat dítě, pravda mu nedá spát. Odjede tedy do Prahy a převezme si Emu (Ema Švábenská) prozatím do péče. Společně s jejím morčetem se zatím zabydlí v neútulném hotelu v centru předvánočního města, a ani jeden neví, co je čeká. Pomalu se oťukávají a vytváří si vztah, což je pro oba složité. Když ale přijdou špatné zprávy, musí Petr urychleně jednat, najít si ženu a přesvědčit lehce brutální sociální pracovnici (Vilma Cibulková), aby mu dítě nechala.

Kde ale odtažitý suchar z Londýna sežene narychlo v Česku ženu, která s ním sehraje divadlo před úřady? Tak zkusíme se zeptat třeba té milé paní z recepce hotelu (Aňa Geislerová), jestli by do toho nešla… Doteď chodila se samými zadanými muži, kterým věřila jejich výmluvy, tak třeba se na ni nakonec usměje štěstí díky jednomu pánovi s nevšední prosbou. Když jsou ty Vánoce…

Vetchý je bezesporu charismatický a skvělý herec, ale k jeho hrdinovi si vytváříme vztah jen velice těžko. Věříme, že je v jádru hodný člověk, a vztah s otcem ho poznamenal, ale divákovy sympatie k němu zůstávají vlažné skoro až do konce. Geislerová je v roli nejisté Marie mnohem roztomilejší a přirozenější, i když ještě o něco víc nás pobaví kolegyně Anna Polívková se svými výmluvnými pohledy a komentáři. Nejpřesvědčivější je Vilma Cibulková coby nekompromisní úřednice, a i Jiří Dvořák zaujme jako nevěrný manžel, od kterého se nechává Marie tahat za nos. Malá Ema působí hlavně roztomile, její postava citlivé ale chytré dívky působí přirozeně.

Ke konci snímku, jak se více rozvíjí vztahy mezi postavami, je příjemnější i atmosféra, která zavoní Vánocemi. Společné bruslení, procházky nebo výlet na hory už vyvolají více emocí. Film nemá tolik čím zaujmout, přesto se na něj kouká příjemně a jako oddechovka s českými herci celkem dobře funguje, alespoň na jedno podívání určitě.

Příběh neurazí ani nepřekvapí, jen tiše proplyne kolem ve společnosti dobré herecké sestavy. Pro děti je to film příliš dospělý, pro dospělé trochu naivní a předvídatelný. Atmosféra se celkem vydařila, škoda jen, že s postavou Petra se velmi špatně sžívá a nezachrání ho ani charisma Ondřeje Vetchého. Nejvíce pobaví a zaujme Anna Polívková s Vilmou Cibulkovou. Pár povedených scén a vtípků si každý divák najde.

„Přicházím k vám s nabídkou kvalitního sňatku…“

pohadky_pro_emu_2016_foto_11

„S ženatým to nemá smysl? Myslíš?“