Kingsglaive: Final Fantasy XV – recenze

kingsglaive_final_fantasy_xv_2016_posterBylo jednou jedno království, které se ocitlo na pokraji zkázy.

V roce 1987 odstartoval herní fenomén, který se těší velké popularitě i dnes. Letos na podzim vyjde již patnáctá hra ze série Final Fantasy, kterou vytvořil Hironobu Sakaguči. Série japonských her je doplněna i několika filmy. Jmenujme například Final Fantasy: Esence života z roku 2001, jež je prvním počítačově generovaným filmem. Čas samozřejmě nikdo nezastaví a rok 2016 přináší další nakouknutí do magického světa, tentokrát s názvem Kingsglaive: Final Fantasy XV. Tento snímek je zároveň i částečným prequelem ke hře Final Fantasy XV. Což naštve i potěší.

Animované fantasy Kingsglaive: Final Fantasy XV nás zavede do kouzelného království Lucis, jež je domovem posvátného krystalu. Velká moc ale přitahuje i temné síly a v tomto případě tomu není jinak. Výbojné impérium Niflheim se chce tohoto artefaktu za každou cenu zmocnit. Král Regis z Lucisu se ocitne na prahu velkého rozhodnutí, ochrání svůj lid i za cenu toho, že ožení svého jediného syna, prince Noctise, s princeznou Lunafreyou z Tenebrae. Impérium se ovšem nezastaví před ničím a jedinou nadějí království je elitní jednotka vojáků Kingsglaive v čele s Nyxem.

Při sledování je velmi snadné zapomenout, že se jedná „pouze“ o animovaný film.Kdo měl někdy tu čest s filmy či hrami ze světa Final Fantasy ví, že tvůrci kladou veliký důraz na vizuální stránku. A u Kingsglaive: Final Fantasy XV tomu není jinak. Při sledování je velmi snadné zapomenout, že se jedná „pouze“ o animovaný film a živí herci jsou nahrazeni fotorealistickým CGI. Zejména při pohledu zblízka, které podporuje i dobré nasvícení obličejů postav. Navíc, hlasy animovaným hrdinům propůjčili herci a herečky velkých jmen: Sean Bean (král Regis z Lucisu), Lena Headey (princezna Lunafreya z Tenebrae) či Aaron Paul (Nyx).

Zejména nehráče (hráči jsou zvyklí) bezesporu zaujme mix středověkých prvků s těmi futuristickými – kostýmy postav, rychlá auta, zbraně, město připomínající moderní metropoli ve svém srdci ukrývá obrovský hrad s cimbuřím atd. Ze snímku je velmi cítit, že odkazuje na hru. Což se odráží například ve využití některých herních mechanik, jako je například warpování. Potěší i přítomnost velkých monster, které jsou pro Final Fantasy typické.

Vizuální stránka podívané si tedy bezesporu zaslouží jedničku s hvězdičkou. Trochu problematické to je již se samotným příběhem, a to zejména pro nehráče. Zorientovat se v ději je velmi komplikované. Dalo by se říci, že na první zhlédnutí i nemožné. Vzhledem k tomu, že se jedná o částečný prequel ke hře, je konec více otevřený, než bychom si bývali přáli. Navíc, pokud si nezahrajeme hru, nemáme šanci se dozvědět, co se bude dít dál.

Fantasy animák Kingsglaive: Final Fantasy XV na první pohled zaujme detailním realistickým zpracováním, které si nejlépe užijeme, zvolíme-li kvalitní médium (Blu-ray). Tento titul si to skutečně zaslouží, protože se na téměř dvě hodiny přeneseme do CGI triky vytvořeného středověkého futuristického světa plného kouzel, magie, intrik a démonů. Zamrzí obtížná orientace pro neznalce Final Fantasy. Tento snímek je ale nádherný bonus pro herní fanoušky a zároveň i reklamou hry Final Fantasy XV, protože po zhlédnutí si ji budete chtít s velkou pravděpodobností opravdu zahrát.

Budeme zlí jenom trochu. Slibuji.

kingsglaive_final_fantasy_xv_2016_foto_05

Ani život princezny nemusí být procházkou růžovým sadem.