I dva jsou rodina / Demain tout commence – recenze

„Zítra to všechno začne!“

Těžko říci, jak na tuto rodinnou komedii/drama (v originále pojmenovanou Všechno začíná zítra) zareagují u nás, kde vznikne aféra i kvůli černošskému modelu v letáku Lidl. Pokud ale nemáte předsudky proti černochům, smíšeným párům ani homosexuálům a líbí se vám komedie, které chtějí víc než bavit, směle do kina.

A nová netradiční rodina je na světě.Zápletka filmu je vcelku tradiční: muži přistane v náručí dítě bez matky, o které je se třeba postarat. Chlapík se vydá do Anglie, aby vrátil nemluvně matce, ale nenajde ji tam. Samozřejmě po cestě ztratí doklady, a tak je nucen využít trochu riskantní nabídku na přespání od menšího podsaditého gaye. A nová netradiční rodina je na světě.

Režisér klasické téma muže s opuštěným dítětem okořenil přesunem Francouze do anglicky mluvícího prostředí, přidal k tomu milého gaye a s ním související motiv dobře placené kaskadérské práce. Pro vybudování příběhu využil možnosti sociálních sítí a elektronické komunikace. A nikoliv nezajímavé je sledovat, co všechno si za plat filmového kaskadéra můžete pořídit do dětského pokojíčku.

Nepotřebujeme hlavního hrdinu (Omar Sy) milovat, aby se nám film líbil. Ale kvalitu snímku nenajdeme ani tak v komediálnosti, jako spíš v zajímavých úsměvných drobnostech, které jsou příběhem rozesety, a hlavní pointě, která se snaží jít hlouběji. Kdyby to šlo, posledních pár minut snímku bychom klidně oželeli. Ve výsledku se dramatická komedie I dva jsou rodina jeví jako solidní pěkný film, který by v Česku možná měli lidi vidět povinně.

Ano, mluvím francouzsky! A nehledáte práci? Nebo co tak rovnou se ke mně nastěhovat, krasavče?

Umíte si užívat každý den, jako by byl váš poslední? Tihle dva ano…

Dostane biologická matka po osmi letech šanci dohnat, co zameškala?

85%

I dva jsou rodina / Demain tout commence

Nepotřebujeme hlavního hrdinu (Omar Sy) milovat, aby se nám film líbil. Ale kvalitu snímku nenajdeme ani tak v komediálnosti, jako spíš v zajímavých úsměvných drobnostech, které jsou příběhem rozesety, a hlavní pointě, která se snaží jít hlouběji. Kdyby to šlo, posledních pár minut snímku bychom klidně oželeli. Ve výsledku se dramatická komedie I dva jsou rodina jeví jako solidní pěkný film, který by v Česku možná měli lidi vidět povinně.