John Wick 2 / John Wick: Chapter Two – recenze

„Řekni jim, že kdo se mi postaví, zabiju je. Zabiju je všechny.“

John Wick se zamiloval, opustil práci, ve které byl nepřekonatelný, postavil dům a usadil se. Osud tomu ovšem chtěl jinak a ženu, jeho pojítko s obyčejným světem, mu vzal. Od té doby se Johnovi myšlenka na poklidný život hroutí jako domeček z karet. Poté, co mu mafiánský synáček sebral auto a zabil psa (poslední manželčin dárek a symbol naděje) se ocitl na válečné stezce, ze které se nemůže vymotat. Drzého mladíka Iosefa Tarasova (Alfie Allen) a jeho tatínka Vigga Tarasova (Michael Nyqvist) John sice zlikvidoval, ale tím vše nekončí. Ba právě naopak.

Druhá kapitola ze života Johna Wicka úzce navazuje na události prvního filmu. Kdyby Iosef věděl, co svým činem rozpoutá, možná by se tehdy zachoval jinak. Jen během našeho prvního setkání zemřelo Johnovou rukou 94 lidí a dvojka slibuje mnohem opulentnější jatka. I přes to, že pokračujeme ve vyprávění, ústřední motiv zabíjení se mění. Nastolení spravedlnosti a vykonání pomsty připomnělo organizaci nájemných zabijáků, že je John přezdívaný Baba Jaga stále při síle a rozhodnou se toho využít.

Jeho soustředěnost a nezlomnost proměňují každý souboj a přestřelku v dokonalou akci připomínající smrtonosný tanec. To, co jsme na prvním Johnu Wickovi (Keanu Reeves) milovali je zpět. Jeho soustředěnost a nezlomnost proměňují každý souboj a přestřelku v dokonalou akci připomínající smrtonosný tanec. Navíc, i když je ústřední hrdina elegán, tvůrci si rukavičky sundali a kosí jednoho záporáka za druhým, a rozhodně se s tím nijak nemažou. Abychom neměli ani malinkatou šanci nudit se, vezmou nás nejen na vycházku po New Yorku, ale i na výlet za oceán a návštěvu galerie. Ve stylově nasvícených prostředích a za hudebního doprovodu z dílny Tyler Bates a Joel J. Richard sledujeme, jak John vystřeluje mozky z hlavy, láme kosti a zaráží tužky do krčních tepen. Výsledku se zaslouží jednoduše zatleskat.

Jak již bylo naznačeno, vše se točí kolem tajné organizace nájemných zabijáků, cti a pravidel, která jsou svatá a nikdo je nesmí porušit. Jakmile se jednou upíšete, ocitnete se vně uzavřeného kruhu a nemůžete ven. My tak postupně odhalujeme výhody i nevýhody tohoto členství. Tamní hierarchie je úrodnou půdou pro intriky, spekulace, podrazy a krvavé praktiky. Spojení akce s temným řádem a elegantními neprůstřelnými obleky je o to přitažlivější.

Akční krimi-thriller John Wick 2 baví na výbornou stejně, jako jeho předchozí kapitola, a to se jen tak nevidí. Dojemnou motivaci tentokrát střídá dodržování pravidel, řádu a zabijácké cti. Akční scény jsou mnohem opulentnější a zavedou nás na mnoho atraktivních míst. Otázka je, jak moc praní špinavého prádla na veřejnosti souzní s řádem organizace? Pokud toto morální dilema hodíme za hlavu, čeká nás tanec plný přesně mířených úderů a koncert neomylný výstřelů.

Odpolední procházka po Brooklynském mostu s takovým páníčkem může skončit jakkoliv.

Zrcadlo, zrcadlo řekni mi, kdo má na tomto světě nejpřesnější mušku?

Ten taxík je můj. Viděl jsem ho první!