Logan: Wolverine / Logan – recenze

Jeho poslední jízda.

Píše se rok 2029, na zemi už nejsou žádní mutanti. Tedy kromě Wolverina, Profesora X a jejich společníka Calibana, jehož schopností je vycítit a vysledovat mutanty. Wolverine a Profesor už nejsou tak silní, jako kdysi bývali, pomalu slábnou a stárnou. Wolverinova schopnost samouzdravování už není tak účinná, jako předtím. Profesor zase ztrácí kontrolu nad svojí telepatickou schopností a stává se tak smrtelně nebezpečným pro sebe i svoje okolí. A tak se o sebe navzájem starají. Jednoho dne však zjišťují, že mutanti úplně nevyhynuli, když se jim do života připlete mladá tajemná dívka Laura. Ta má schopnosti až moc podobné těm Wolverinovým. V patách jsou jí zlí a nebezpeční lidé, a tak Wolverinovi a Profesorovi nezbývá nic jiného než jí pomoci. Tak se vydávají na svoje poslední nebezpečné dobrodružství.

Režisér James Mangold je známý pro svoji režisérskou práci na snímcích jako Kate a Leopold, Walk the Line, 3:10 Vlak do Yumy či Wolverine. Mangold také sám vytvořil povídku, která se stala předlohou pro scénář tohoto filmu. Jeho Logan je naprosto odlišný než veškeré doposud zfilmované příběhy o X-Menech. Je násilný, je krvavý, je brutální, je dojemný a je lidský. Konečně je také určen pro diváky starší 15 let, už to o snímku něco vypovídá.

Hugh Jackman je zpátky jako Wolverine.Hugh Jackman je zpátky jako Wolverine. Australský herec jako by se pro tuto postavu narodil, jen těžko si jde v tak ikonické roli představit někoho jiného. Je o to smutnější, že tento snímek má být jeho poslední ztvárnění této postavy. Spolu s Jackmanem se vrací stejně ikonický Sir Patrick Stewart coby Profesor X. V Loganovi potkáváme Profesora jako starce, který není schopen se o sebe sám starat a potřebuje k tomu pomoc Wolverina. Je bezmocný a ztrácí kontrolu nad svojí schopností, díky čemuž je nebezpečný a agresivní. Jde o zcela novou tvář Profesora, kterou jsme dosud neviděli. Jedním z nováčků je Dafne Keen, která ztvárnila Lauru, mutanku s identickými schopnostmi, jaké má Wolverine. Dafne, dětská herečka, se předvedla jako nový mladý talent. I když toho její postava moc nenamluví, byla Dafne schopna svými výrazy a chováním docílit správného výsledku, jako profesionál, a její postavu si každý zamiluje. Záporáka si tentokrát zahrál Boyd Holbrook, známý například ze seriálu Narcos nebo snímku Zmizelá. Akční věci pro něj tedy nejsou novinkou a umí se v nich pohybovat. Jeho Pierce je chladnokrevný a jde si za svým stůj co stůj. V dalších rolích se objevili například britský komik Stephen Merchant jako stopař Caliban nebo Richard E. Grant coby Dr. Rice spojenec Pierce, který má své vlastní podlé plány.

Důležitým prvkem v Loganovi je i hudba, která podtrhává jeho nostalgickou atmosféru.  Téměř ikonická je píseň Hurt Johnnyho Cashe, která zaznívá už v traileru. Hurt nepopsatelně vystihuje celou náladu snímku. Stejné se dá říct například o Way Down We Go, kterou nazpívala islandská skupina Kaleo. Je vidět, že tvůrci vybírali pečlivě, lepší hudební doprovod totiž zvolit nemohli.

Zdá se, že tvůrci se poučili od kolegů z Deadpoola, kteří světu ukázali, že film na motivy komiksu, který je Rated R, funguje, a to až moc dobře. Násilí je v takových projektech potřeba, zvláště pak u postav jako jsou Deadpool a Wolverine, jejichž komiksy jsou známy pro svojí upřímnou brutálnost. Je až k neuvěření, že stejný člověk vytvořil ne moc divácky oblíbený snímek Wolverine z roku 2013 a úžasnou podívanou jakou je Logan. Přeci jenom jeho zbylá filmografie nasvědčuje něco o tom, že jde o kvalitního režiséra. Je jasné, že po tomto snímku Mangoldovi fanoušci Wolverina rádi odpustí.

Logan je nostalgický a má v sobě jistou melancholii, která se prolíná celým příběhem. Diváky potěší jak staré známé oblíbené postavy, tak i nováčci, kteří se ve světu X-Menů neztratí. Akční drama je uceleným uměleckým zážitkem, a to od působivých hereckých výkonů, jak ze strany profesionálů, tak nováčků, přes dokonalý hudební doprovod až po přesný make-up a kostýmy. Logan je film, který dojme všechny fanoušky X-Menů. Je pěkné vidět, že se někomu konečně podařilo správným způsobem vytvořit snímek o Wolverinovi, už si to opravdu zasloužil.

Pomáhej bližnímu svému.

Wolverine je pořád ve formě….

…a Laura je mu až moc podobná.

95%

Logan: Wolverine / Logan

Zdá se, že tvůrci se poučili od kolegů z Deadpoola, kteří světu ukázali, že film na motivy komiksu, který je Rated R funguje, a to až moc dobře. Násilí je v takových filmech potřeba, zvláště pak u postav jako jsou Deadpool a Wolverine, jejichž komiksy jsou známy pro svojí upřímnou brutálnost. Logan je nostalgický a má v sobě jistou melancholii, která se prolíná celým příběhem. Akční drama je uceleným uměleckým zážitkem, a to od působivých hereckých výkonů, jak ze strany profesionálů, tak nováčků, přes dokonalý hudební doprovod až po přesný make-up a kostýmy. Logan je film, který dojme všechny fanoušky X-Menů. Je pěkné vidět, že se někomu konečně podařilo správným způsobem vytvořit snímek o Wolverinu, už si to opravdu zasloužil.