Recenze Mighty Morphin Power Rangers: Jednou provždy: Fanoušci seriálu pojedou na vlně nostalgie, ale ostatní budou nechápavě zírat

Hit devadesátek se vrací i s původními herci.

Snad každý, kdo vyrůstal v devadesátých letech, zná legendární seriál Strážci vesmíru. Námět byl převzat z japonského originálu Kyôryû sentai Juurenjâ. Nicméně americká verze ho zdaleka překonala, byť se s odstupem času může zdát sebepraštěnější. Hned několik pokračování ale svědčí o tom, že obliba seriálu ani po letech nezmizela.

Pětice lidí byla vybrána intergalaktickým čarodějem, aby chránila planetu Zemi před nebezpečím. Kvůli tomu mají speciální schopnosti, o kterých si ostatní mohou nechat jen zdát. Jejich největším nepřítelem je zlá Rita Repulsa, která se opět vrací na scénu. Kvůli ní přichází tým Strážců vesmíru o jednoho člena. Jeho místo zaujme mladá hrdinka, která bude muset společně s ostatními přijít na to, co má jejich odvěká sokyně za lubem.

Nejnovější snímek je unikátní tím, že se v něm sejde vícero herců z původního seriálu. Diváci mají možnost vidět Davida Yosta jako Modrého strážce, Waltera Jonese v roli Černého strážce, Catherine Sutherland coby Růžového strážce a Steve Cardenas opět oblékl kostým Červeného strážce. Skupinu doplní herečka Charlie Kersh, která se stane Žlutým strážcem. Objeví se také představitelé strážců Johnny Yong Bosch a Karan Ashley, kteří ale ve filmu pracují pro organizaci mimo Zemi.

Absence některých dalších strážců je elegantně vyřešena tím, že je na začátku Rita Repulsa unese, proto jsou povoláni jejich náhradníci. Ještě štěstí, že se jich v průběhu seriálu vystřídalo tolik. Jelikož jakmile se člověk jednou stane strážcem, je jím už navždy. Na konci se navíc dojemně připomenou herci Thuy Trang a Jason David Frank, kteří jsou po smrti.

Tvůrci jsou určitě velcí fanoušci původního seriálu. Nejenom, že Strážci vesmíru mají stejně stylové kostýmy jako kdysi, ale také stejně morfují a nic se nezměnilo ani na jejich Zordech, které jsou během příchodu do boje zabírány pochopitelně z profilu. Tahle věrnost originálu určitě potěší nejednoho příznivce, který bude nostalgicky vzpomínat na dobu, kdy jako dítě hltal každou scénu.

Film trvá pouhých pětapadesát minut, což je vlastně dost sympatické. Všichni měli dostatek soudnosti na to, že se z toho nesnažili udělat dvouhodinové dílo. Zaprvé by to bylo dějově prázdnější a zadruhé by nebylo úplně vhodné nutit herce kolem padesátky, aby se tak dlouho hýbali stejně svižně jako před třiceti lety. Když se přemění, mají naštěstí stále zvláštní schopnosti, díky kterým zvládají nejen náročné bojové pohyby, ale také mají stejnou postavu jako ve dvaceti. Jelikož mají jejich náhradníci kostýmy, nebyl ani takový problém s dabingem.

Nutno přiznat, že některé dřívější „vychytávky“ jsou dnes už těžce za zenitem. K nějaké větší modernizaci vybavení ale nedošlo.Nicméně je škoda, že se nedozvíme víc ze soukromí jednotlivých strážců. Kromě toho, že se Černý strážce angažoval v politice a Modrý zase vede supermoderní technologickou firmu, ale nedokázal za celé ty roky předělat ani komunikátor. Nutno přiznat, že některé dřívější „vychytávky“ jsou dnes už těžce za zenitem. K nějaké větší modernizaci vybavení ale nedošlo.

Pro neznalého diváka může všechno ve snímku působit dost směšně. Třeba to, že se postarší superhrdinové prohánějí v pestrobarevných kostýmech, bojují proti robotické babizně s upištěným hlasem a zvláštním panákům z hlíny, pochutnávají si na mléčném koktejlu v podivně ujetém baru a neustále omílají hodnoty jako nesobeckost a dobrosrdečnost.

Film Mighty Morphin Power Rangers: Jednou provždy je nostalgickou jízdou, kterou ocení hlavně fanoušci původního seriálu. Ačkoliv dnes už dospělý divák vidí, že hodně věcí v příběhu nedává smysl, postavy jednají nelogicky a jejich vybavení je spíš k smíchu, tak záhadné kouzlo způsobí, že se při sledování zkrátka jen usmívá. Tvůrci ovšem mohli alespoň některé věci trochu víc aktualizovat, protože devadesátky už jsou dávno pryč. Pokud je ale tohle vaše první setkání se Strážci vesmíru, s největší pravděpodobností vůbec nepochopíte, co na takové šílenosti mohl někdo v minulosti vidět.

„A už zase morfujeme!“

Mighty Morphin Power Rangers: Jednou provždy
(Foto: Netflix)