Recenze: Špindl

Hory, sníh a romantika. Jak pro koho.
 
 
 
Katka, Magdaléna a Eliška jsou tři sestry, které se společně vydají na rekreační pobyt do Špindlerova Mlýna. Jejich plán je užít si horské ovzduší a třeba si i najít chlapa. Jenže věci se trochu zvrtnou, sestry nebydlí v luxusním středisku, ale místo toho jsou přemístěny do obyčejné chatky, kde jsou jejich sousedy starý podivný manželský pár a hlasitá rocková skupina. Ale kdo ví, ze všeho špatného nakonec vždycky vzejde něco dobrého…

Jde o příběh s dobrým nápadem, ale ve výsledku slabou realizaci.To se však nedá říct o samotném filmu. Špindl je nová zimní komedie režiséra Milana Cieslara. Mezi jeho nejznámější díla patří například Colette nebo Láska je láska a další. Jeho nejnovějším projektem je lehká zimní komedie, která však v závěru trochu postrádá pointu. Děj má navíc dlouhý a pomalý rozjezd, a když už se konečně začne něco dít, tak tomu pořád něco chybí. Samotný koncept však zní zajímavě a poměrně originálně, jde tak o příběh s dobrým nápadem, ale ve výsledku slabou realizaci.

Té moc nenapomáhají ani převážně plytké a prkenné výkony herců. Na vině tu může být špatná dramaturgie a pokyny ze směru režie. Celé situaci nejvíce napomáhá výkon Oldřicha Navrátila, který ve své roli působí přirozeně a zkrátka umí bavit. Velkým zklamáním je Anna Polívková v hlavní roli, kterou známe hlavně z Účastníků zájezdu, kde všechny poprvé nadchla, zde však dochází k jakémusi zvláštnímu propadu. Její výkon je strnulý a postrádá veškeré emoce. Ani ostatní herci moc nevyniknou. Situaci bohužel nezachrání ani polonahý sympaťák David Gránský, pro kterého je to jedna z prvních větších filmových rolí. Nikdo z palety poměrně známých tváří moc nevyčnívá, potkáme tu například Jakuba Koháka, Kateřinu Klausovou, Anitu Krausovou, Jana Révaie, Karla Zimu, Alici Bendovou, Lukáše Pavláska, Marka Vašuta a další.

Za zmínku stojí i hudební stránka snímku, která jistě patří mezi pozitiva. Hudba hraje ve snímku důležitou roli, už jen proto, že mezi jedny z postav patří již zmiňovaná kapela v podání Gránský, Kohák a spol. Je tedy na místě pochvala za kvalitní výkony. Navíc hudební doprovod se k filmu hodí a dobře doplňuje atmosféru příběhu.

Dalším bodem je autentické prostředí Špindlu, které je sympatické a působí jako vcelku promyšlená reklama na oblíbené české zimní středisko. Je pravdou, že film v divákovi vyvolá nutkání vydat se do hor, krásné české prostředí a zasněžené vršky jsou zkrátka neodolatelné.

V závěru však představuje Špindl jakousi směsici, ze které si divák nic moc nevezme. Prkenné výkony herců, otřepané a občas i trapné vtipy, rádoby romantická zápletka a reklama na Špindlerův Mlýn, to vše činí ze snímku zvláštní a bohužel ne moc povedenou podívanou. Česká kinematografie se topí a potřebovala pomoci, to se však nekoná. Film navíc postrádá jakýsi hlubší smysl a samotný jeho konec působí nepochopitelně. Lze snad už jen konstatovat, že romantických zimních komedií na chladné večery je spousta, tohle si však do pomyslného seznamu není třeba zařazovat.
 
 

Teda, odsud je ale krásný výhled na hory!


 
 

Takhle se otužovat neměl v plánu…


 
 

Ten stromek si zasloužil obejmutí!


 
 

45%

Špindl

V závěru však představuje Špindl jakousi směsici, ze které si divák nic moc nevezme. Prkenné výkony herců, otřepané a občas i trapné vtipy, rádoby romantická zápletka a reklama na Špindlerův Mlýn, to vše činí ze snímku zvláštní a bohužel ne moc povedenou podívanou. Česká kinematografie se topí a potřebovala pomoci, to se však nekoná. Film navíc postrádá jakýsi hlubší smysl a samotný jeho konec působí nepochopitelně. Lze snad už jen konstatovat, že romantických zimních komedií na chladné večery je spousta, tohle si však do pomyslného seznamu není třeba zařazovat.

  • Hodnocení

Tyto stránky využivají cookies, aby mohly nabídnout relevantní informace pro vás. Dalším setrváním s tímto souhlasíte, máte však možnost cookies zakázat. Přijmout Více informací