
Premiéra v ČR: 5. 6. 2025 (CinemArt)
Synopse:
Nechutně bohatí lidé mívají složitý život. Všichni prahnou po jejich chutných miliónech a chtějí je získat, často za každou cenu. Wes Anderson, jeden z nejhravějších režisérů současnosti, natočil komedii Fénické spiknutí, v níž zjistíte, že někdy je snazší přežít atentát než si porozumět s vlastní dcerou.
Bohatý průmyslník a trochu obchodník se zbraněmi Zsa-zsa Korda (Benicio Del Toro) vyniká ve spoustě odvětví lidských činností, ale v poslední době mu jde nejlépe přežívání atentátů. Aktuálně se mu podařilo vyváznout z šesté fatálně vyhlížející letecké nehody. A to už člověka přiměje přemýšlet nad budoucností. Korda se pro klid na duši rozhodne veškeré své jmění odkázat jediné dceři Liesl (Mia Threapleton), která o něj asi jako jediná z celého příbuzenstva vůbec nestojí, neboť před lety vstoupila do kláštera a hmotné statky jí jsou úplně ukradené, stejně jako její otec, s nímž už pár let nepromluvila ani slovo. Jenže když si Korda něco vezme do hlavy, nedá si to vymluvit. A tak se s ním Liesl trochu proti své vůli vydá na bláznivě nebezpečnou dobrodružnou výpravu po příbuzných, která má být vyvrcholením Kordovy podnikatelské kariéry a zároveň má přinést odpověď na banální otázku „Kdo se ho to, sakra, pořád snaží zabít?“
Bohatý průmyslník a trochu obchodník se zbraněmi Zsa-zsa Korda (Benicio Del Toro) vyniká ve spoustě odvětví lidských činností, ale v poslední době mu jde nejlépe přežívání atentátů. Aktuálně se mu podařilo vyváznout z šesté fatálně vyhlížející letecké nehody. A to už člověka přiměje přemýšlet nad budoucností. Korda se pro klid na duši rozhodne veškeré své jmění odkázat jediné dceři Liesl (Mia Threapleton), která o něj asi jako jediná z celého příbuzenstva vůbec nestojí, neboť před lety vstoupila do kláštera a hmotné statky jí jsou úplně ukradené, stejně jako její otec, s nímž už pár let nepromluvila ani slovo. Jenže když si Korda něco vezme do hlavy, nedá si to vymluvit. A tak se s ním Liesl trochu proti své vůli vydá na bláznivě nebezpečnou dobrodružnou výpravu po příbuzných, která má být vyvrcholením Kordovy podnikatelské kariéry a zároveň má přinést odpověď na banální otázku „Kdo se ho to, sakra, pořád snaží zabít?“
Recenze:
Fénické spiknutí je jako delikátní chod v michelinské restauraci: nádherně vypadá, každý komponent je sochařským počinem, ale po dvou soustech si uvědomíme, že bychom si raději dali rohlík se salámem. Nejnovější estetická pitva od Wese Andersona budí právě tento dojem, a i když je obdivuhodné, jak precizně a symetricky dokáže zarámovat smutek, ukázal nám to s minimálními obměnami už tolikrát, že už tím může plně uspokojit snad jen diváky s obsedantně kompulzivní poruchou.
(photo&video: Universal Pictures)





















