Recenze Hypnotik: Nepřesvědčivě podaný příběh, který nejspíš mohl zaujmout

Hypnotik se nám snaží zamotat hlavu, ale z výsledku budeme mít leda migrénu.

Mysteriózní thriller Roberta Rodrigueze není tak promyšlený, jak by si přál. Čeká nás spousta akce, divoké zvraty a odhalení, aby se poté příběh ještě více zamotal. Ben Affleck jako Danny Rourke na nás vybalí svůj nejsmutnější výraz, protože jeho postavě před lety unesli dceru a vlastně se nikdy docela nepřišlo na to, co se jí stalo. Dannyho drží při smyslech jen jeho práce detektiva. Právě vyšetřuje záhadnou sérii loupeží a ten, kdo za nimi stojí, má vzácné schopnosti, kterými dokáže manipulovat s myslí lidí okolo. A samozřejmě má i něco do činění s oním únosem.

Rourke se spojí s jasnovidkou Dianou (Alice Braga), která mu začne objasňovat, jak to ve světě opravdu chodí. Existují lidé, hypnotici, kteří vás přimějí vidět a dělat to, co chtějí. Nejmocnější z nich je právě náš zloduch. Dellrayne (William Fichtner) jedním pohledem a pár slovy dokáže udělat z jakéhokoli cizince poslušnou loutku, je skvělý záporák, který pouští hrůzu, zatímco ležérně kráčí okolo. Rourke se před ním snaží utíkat a zároveň se k němu chce dostat, aby zjistil, co ví o zmizení jeho dcery. Takže je to docela zamotané.

Často jsme zmatení stejně jako hlavní hrdina a s každou ubíhající minutou se tenhle dojem jen prohlubuje.Často jsme zmatení stejně jako hlavní hrdina a s každou ubíhající minutou se tenhle dojem jen prohlubuje. Pokud si odskočíte na toaletu, budete po návratu horko těžko hledat ztracenou nit. Bohužel všechno působí poněkud chaoticky, nedomyšleně, rozhodně nemáme dojem, že řešíme sofistikovaný rébus. Už víme, že nemůžeme věřit ničemu, co vidíme, ale Rodriguez v nás nejistotu nedokáže nechat dozrát, místo toho se soustředí na zběsilou akci. Pokus o vytvoření filmu ve stylu Christophera Nolana mu vůbec nevyšel. Když vydržíme až do konce, všechno se krkolomně vysvětlí a začne dávat smysl, ale snímek není napínavý a rozuzlení působí tak nějak nepřesvědčivě. V průběhu sledování to vůbec nevypadá, že by Rodriguez věděl, co dělá. Například Dellrayne může lidi přimět, aby viděli to, co chce on. Proč by chtěl, aby viděli na obloze zem, to není dost jasné. Jediné, co to v nás vzbudí, je vzpomínka na mnohem lepší snímek Počátek. Neustálé zvraty nejsou moc zábavné, spíš trochu únavné, a podobně otráveně se často tváří i Affleck. A pokud ani s příchodem závěrečných titulků nemáte zvratů dost, počkejte si chvilku na bonusovou scénu. Ta přirozeně připravuje živnou půdu pro případné pokračování, na které bychom se ale podívali leda zhypnotizovaní.

Hypnotik neustále zkouší nás zmást a zabavit zvraty a novými hádankami, ale líp by fungoval, kdyby nás občas nechal nadechnout a vsadil víc na emotivní stránku příběhu, kterou vražedné tempo zadupalo do země. Snaha vybudovat dramatickou atmosféru během pár vteřin působí lacině. Na konci se sice všechno objasní, jenže k cíli vede dost hrbolatá cesta, která nebude každého bavit.

„Teď jsem zmatený, v čem to hraju.“

Hypnotik (2023)
(Foto: Double R Productions)