Recenze: Psí domov / A Dog´s Way Home

Hledá se pes. Značka: Pozor doják.

Bella se narodí své mamince v ruinách rozpadlého domu. Jednoho dne jí lidé z útulku psí mámu seberou, naštěstí se o ní postará máma kočičí. Doktor Lucas bydlí hned naproti přes ulici a Bellu si pak vezme k sobě. Fenka je svému páníčkovi naprosto oddaná, problémem je, že v Denveru je chovat pitbuly zakázané. A tak začne strastiplný příběh psa a jeho pána, během něhož Bella myslí jen na jediné. Musí běžet domů.

Jsou v něm smutné i zábavné scény.Nejvíce je třeba na novém snímku Charlese Martina Smitha ocenit svědomitost a způsob dějepravy. Nesledujeme totiž žádná animacemi vytvořená zvířátka, která otvírají pusu a mluví. Kdepak, Bella je skutečná psí herečka a tvůrci ji nechali mluvit pouze v myšlenkách. Drželi se prostě klasiky, co by pes řekl, kdyby uměl mluvit, a vyplatilo se. Snímek utíká, jsou v něm smutné i zábavné scény a zejména majitelé psích kamarádů se v něm zhlédnou.

Ne že by všechny věci v příběhu byly až tak realistické, když se fenka skamarádí s kotětem pumy, je Velké kotě samozřejmě počítačovým výtvorem. Nepravděpodobná je i cesta pejska 600 kilometrů daleko, ale přinejmenším shledáme vše představitelným. Dalším plusem filmu se stává navíc to, že ostatní zvířata nemluví, pouze Bella je interpretuje, což opět snímku dodává na věrohodnosti.

V kině si tentokrát zase trochu posedíme, Psí domov má 92 minut, ale příběh docela pěkně utíká. Snad jen u scén přitažených za vlasy, jako je souboj s vlky, se lehce nudíme. Jenže to nehraje vůbec významnou roli, na lidi totiž srdceryvný příběh zvířete platí ještě více než podobný s dítětem, takže stačilo sehnat dostatečně roztomilého pejska, úplně nezkonit děj a úspěch byl blízko. Bellu navíc doplnili sympatičtí herci, třeba Alexandra Shipp v roli Olivie nebo Jonah Hauer-King jako Lucas.

Psí domov se dotkne i toho největšího tvrďáka, ono to nejde jinak, když v hlavní roli máme roztomilou fenku pitbulteriéra. A zatímco jiné snímky o nejlepších kamarádech člověka se mimo psa hrdinu soustředily hlavně na rodinu a děti, však si stačí vzpomenout na Beethovena, fenka Bella se stala opravdu ústřední postavou nového filmu. Když pomineme některé přehnané skutečnosti a trochu delší stopáž, výsledkem je báječný rodinný film o lásce pejska k páníčkovi, u kterého nezůstane oko suché, přestože snímek není nijak tragický. Psí domov stojí za to vidět a děti určitě s sebou. Jediné riziko je, že pak budou muset rodiče odolávat požadavkům na „taky takového pejska chci“.

Mám tě ráda páníčku

Sníh, nepůjdem

Pes dobrodruh

70%

Psí domov / A Dog´s Way Home

Psí domov se dotkne i toho největšího tvrďáka, ono to nejde jinak, když v hlavní roli máme roztomilou fenku pitbulteriéra. A zatímco jiné snímky o nejlepších kamarádech člověka se mimo psa hrdinu soustředily hlavně na rodinu a děti, však si stačí vzpomenout na Beethovena, fenka Bella se stala opravdu ústřední postavou nového filmu. Když pomineme některé přehnané skutečnosti a trochu delší stopáž, výsledkem je báječný rodinný film o lásce pejska k páníčkovi, u kterého nezůstane oko suché, přestože snímek není nijak tragický. Psí domov stojí za to vidět a děti určitě s sebou. Jediné riziko je, že pak budou muset rodiče odolávat požadavkům na "taky takového pejska chci".