Recenze: Jak vycvičit draka 3 / How to Train Your Dragon 3

Oblíbený animák si připravil dojemný finiš.

Škyťák a Bezzubka jsou zpět v závěrečném dílu trilogie Jak vycvičit draka. Mladý Viking už dávno není nevydařeným mládětem, naopak, stal se náčelníkem jako jeho otec. Ostrov Blp se díky němu celý proměnil, pro samé draky není kam šlápnout, prostě a jednoduše je Vikingům a jejich oheň chrlícím kamarádům malý. Navíc se lovci draků stále blíží, a tak nezbývá nic jiného než vyrazit do neznámých krajin. Jediný problém je, že dračí alfa Bezzubka se zamiloval a chová se jako puberťák.

Sympatický snímek měl pod dohledem opět Dean DeBlois.Sympatický snímek měl pod dohledem opět Dean DeBlois a právě to, že se jeden muž postaral o všechny tři díly, což není u animovaných filmů zas tak obvyklé, pozvedá draky na vyšší úroveň. Příběh se povětšinou drží osvědčeného scénáře, opět se tedy můžeme těšit na spoustu dračího předvádění a nabroušené jazyky mladých Vikingů. Neznamená to ale, že by snímek působil zkostnatěle, tvůrci nechali celou sérii dospět spolu s divákem, a tak je třeba připravit si kapesníky na dramatický konec.

Animace byly opět velmi pestré, dokonce snad nejlepší ze všech tří snímků, animátoři si dali záležet na každém jednotlivém drakovi a nad tajemným podzemním světem se tají dech. Povedlo se i české znění, takže ti, co nemají rádi titulky, nemusí smutnit, že o něco přišli.

V nejlepším je radno skončit, a i když se tento díl rozhodně nedá označit za nejpodařenější z celé série, je pořád kvalitou na míle daleko od většiny ostatních animáků. A je třeba ocenit, že se režisér nebál šňůru zavřít koncem, který se každému nemusí pozdávat.

Přestože třetí díl úspěšné řady filmů o Vikinzích a dracích nemůže kvalitou dohnat ten první, rozhodně se alespoň vyrovná druhému pokračování. Nový animovaný snímek je už trochu vážnější v žánru, přivádí svoje postavy do dospělosti a ke zodpovědnosti, i tak ale zbývá dost místa na zábavu. Tu obstarává opět především roztomilý drak Bezzubka a parta dospívajících Vikingů. Jak vycvičit draka 3 je důstojným završením povedené série a děti by si ho v kině neměly nechat ujít.

Úsměv jako po Colgate

Je tu trošičku nacpáno

Ghost Rider